Blodstrupmoen Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 (endret) Tenkte at vi i denne tråden kan diskutere oppsett og bruk av Dot, nå som så mange har kjøpt via gruppekjøpene. Jeg har mottatt min fra Batch 3, og driver å tester denne. Ett problem jeg har, er å få koplet den mot spotify. Jeg går inn på Settings, Accounts, Music&Media og der finner jeg bare Amazon Music og TuneIn, har prøvd både via app og via nettside. Hvordan kan jeg linke den mot min spotify account? Endret 10. mars 2017 av Blodstrupmoen Siter
Blodstrupmoen Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Skrevet 10. mars 2017 6 minutter siden, Moskus skrev: Jeg gjorde det på http://alexa.amazon.com Her er valgene jeg får: Siter
Fermate Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Hm ja jeg ser du har rett... Har det vært noen endring tro? Siter
Fermate Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Hva får du når du velger default Music service? Jeg får dette: Jeg mener å huske at jeg la Spotify inn som en skill, men jeg ser at den ikke kommer opp når jeg søker nå. Har du forsøkt å BE Alexa om å spille fra Spotify? Siter
Blodstrupmoen Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Skrevet 10. mars 2017 13 minutter siden, Fermate skrev: Hva får du når du velger default Music service? Jeg får dette: Jeg får de samme valgene som deg, men alt unntatt Amazon Music er grået ut. 14 minutter siden, Fermate skrev: Har du forsøkt å BE Alexa om å spille fra Spotify? Ja, får beskjed om å gå inn i app og legge til konto. Siter
Fermate Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Kan det være fordi jeg har en AMAZON PRIME konto?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Blodstrupmoen Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, Fermate skrev: Kan det være fordi jeg har en AMAZON PRIME konto? Nei, jeg har også det nå Akkurat likt. Siter
Fermate Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Hm jeg husker at jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha en PRIME konto på Spotify. Kan det være noe?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Blodstrupmoen Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Skrevet 10. mars 2017 Hvordan vet Alexa at jeg ikke har det før jeg logger inn? Man burde jo fått opp valget og at det stod hva som var kravet, Siter
Blodstrupmoen Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Skrevet 10. mars 2017 Det heter vel Spotify premium konto. Siter
Venin Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Får heller ikke opp Spotify som valg der. Verken på alexa.amazon.com eller i appen. Mystisk. Siter
Tverfyll Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Mystifistisk! Samme hos meg, så jeg har lagt det litt vekk.. Jeg har begynt å leke meg med alexa på homeseer. Har funnet ut at det lureste er å kalle utstyret sitt engelske ting! Men de virtuelle devicene kommer ikke opp. Kan f.eks ikke endre status på termostater. Noen som har et triks for å få til dette? Siter
Venin Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Noen som har valget som kan lenke til hvor man kommer når man trykker på den eller noe slik? Kanskje det funker for oss som mangler det... 1 Siter
xibriz Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 https://support.spotify.com/us/listen_everywhere/on_speaker/spotify-amazon-speakers/ Sitat To set up Spotify on your Amazon speaker, you need to link your Spotify account to your Amazon account. You do this either by asking Alexa to play something from Spotify, which will take you through the steps, or: Siter
Venin Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Har gjort det. Den sier bare "Sorry, I didn't find your Spotify account. You can link your account using the Alexa app". Siter
backspace Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Må ha Spotify Premium account, brukte denne guiden fra spotify for å sette det opp. Pass også på å sette default music player to spotify så slipper en å si "Play ....on spotify". Jeg har min Amazon account med amerikansk adresse som jeg brukte til å registrere Alexa med så mulig det må til for å få inn spotify som valg? Siter
xibriz Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Jeg ser at valget er borte nå... Når jeg satt opp min for en måneds tid siden var det umulig å unngå å linke den opp mot Spotify.... så noe har skjedd. Siter
backspace Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Min Alexa.amazon.com side ser nå slik ut... spotify er der enda. Siter
Venin Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 IP-en din fra Norge? Kan du lenke til siden som kommer når du trykker på Spotify? Siter
backspace Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Fra norsk IP ja. Klikker jeg på spotify link får jeg dette: http://alexa.amazon.com/spa/index.html#settings/music-settings/provider/SALMON Siter
Tverfyll Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Poppet plutselig inn her hos meg! Trykket open spotify, og unlink. Når jeg da gikk innpå setting igjen fungerte det Siter
sork64 Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 Hei bytte bare til us ip gikk inn på settings og spotify, svart at den skulle linke til dot Siter
Venin Skrevet 10. mars 2017 Skrevet 10. mars 2017 2 minutter siden, Tverfyll skrev: Poppet plutselig inn her hos meg! Trykket open spotify, og unlink. Når jeg da gikk innpå setting igjen fungerte det Hvor fant du 'open spotify'? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.