Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Hvem er hjemme"-funksjonalitet ?


DrLaban

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Evelen skrev:

Mest for at jeg kan følge litt med på når det slår inn mens jeg kjører hjem

Jeg forstår meg ikke på folk som har Android-telefoner som IKKE har kjøpt f.eks. Pebble enda. Det er jo en av de få fordelene med å ha en slik telefon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Samsung Gear S2 Classic selv. Veeeldig kjekt at man får varslinger på klokken, starte Tasker Tasks osv.

 

For min del blir ikke smartklokken byttet ut med noe med det første :P

 

Veldig spent på Google sin smartklokke da, mtp ytelse \ funksjoner ol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv om feilmeldingen din her, men av egen erfaring så ville jeg brukt Geofency isteden for iCloud løsningen. Den har fungert knirkefritt for meg helt siden PHlocation la til støtte for den.

Hvis jeg forstår Geofency riktig så krever den at man åpner trafikk inn til Homeseer fra Internett?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, DrLaban skrev:

Hvis jeg forstår Geofency riktig så krever den at man åpner trafikk inn til Homeseer fra Internett?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp.

(Eller Domoticz i dette tilfellet).

 

Selv ville jeg ha brukt egen webserver, så gjort at den kjører kommandoene videre over LAN. føler det er litt tryggere :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, GeneralVirus skrev:

@Moskus har enda samme ikon som han hadde på windows mobile forumet (husker ikke hva det het).

Dangaard-forumet. ;)

Var gøy å kjøre HSTouch som første mobilklient på TyTN, og kongen på haugen: Advantage X7500.

 

Savner tastatur-mobiler noe voldsomt, jeg! :(

 

 

For å bringe det on-topic igjen, var gamle Windows Mobile ypperlig til å tracke bluetooth med. Konas Blackberry skrudde av BT etter noen minutter med inaktivitet, ellers ble batteriet hennes tappet på en halv kveld (som ellers varte i dagevis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klokka er sikkert grei, men litt smådyr til bare å kjøpe uten videre.

 

For øvrig, syns ikke geofence funket så bra på tasker

 

har hjemmemodus hvis man er innenfor 1km og bortemodus utenfor 3km

Når jeg hadde kjørt mot jobb i ca 4-5km åpnet jeg telefonen og hørte "Hjemmemodus aktivert", hva? jeg har jo forlatt den sona for 3-4km siden og ikke kommet inn i den igjen.

 

Videre når jeg var på nesten på jobb låste jeg opp telefonen og hørte (Bortemodus aktivert), det var over 8km fra hjemmet, mitt geofence for borte er på 3km...

Virker som den ikke tracker lokasjon med mindre jeg faktisk låser opp (eller ihvertfall slår på skjermen).

Noen som vet? Samsung Galaxy S5

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi GPSen din ikke er aktivert til enhver tid. Backitude som jeg bruker sammen med PHLocation har jeg satt opp til å sende posisjon til HS minimum hvert 5 minutt, også er den satt til å "stjele" gps lokasjon fra andre apper og sende hvis andre apper bruker gps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt upraktisk? Hvordan skal den vite om du kommer hjem, eller går ut?

Hva om du skal gjøre noe på utsiden av leiligheten? Kan du ikke bare lage en tasker task som sjekker når den forlater WiFi-nettverket ditt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Merko skrev:

Blir ikke det litt upraktisk? Hvordan skal den vite om du kommer hjem, eller går ut?

Hva om du skal gjøre noe på utsiden av leiligheten? Kan du ikke bare lage en tasker task som sjekker når den forlater WiFi-nettverket ditt? :P

Tja :P greia er at jeg veldig ofte ikke har aktivert Wifi når jeg er hjemme, derfor fungerer ikke det så bra.

 

 

Tenker at jeg kan ha en dør sensor "if tilstedeværelse = borte and dør = open set tilstedeværelse = hjemme", for så å bruke tasker til å sette bortemodus om jeg er X km borte.

Så dør-sensoren setter bare hjemmemodus, og setter aldri bortemodus.

 

Høres ikke det praktisk nok ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Evelen skrev:

Tja :P greia er at jeg veldig ofte ikke har aktivert Wifi når jeg er hjemme, derfor fungerer ikke det så bra.

 

 

Tenker at jeg kan ha en dør sensor "if tilstedeværelse = borte and dør = open set tilstedeværelse = hjemme", for så å bruke tasker til å sette bortemodus om jeg er X km borte.

Så dør-sensoren setter bare hjemmemodus, og setter aldri bortemodus.

 

Høres ikke det praktisk nok ut?

Mulig det vil fungere greit ja.

 

Noen spesiell grunn til at du ikke har wifi aktivert hjemme?

Trenger jo ikke være tilkoblet nettverket. Tasker har jo en "Wifi near" sak, som sjekker når man er i nærheten av et navngitt wifi.

 

Men ellers ser jo løsningen din grei ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
2 timer siden, Superzite skrev:

Liv i denne enda ??? 

PHLocation og iaccount med begrensning til 10 minutters oppdatering blir litt lenge, når jeg vil at døra skal låses når jeg forlater eiendommen. 
Finnes det andre alternativ ? 

 

Har du prøvd Geofency sammen med PHLocation? 

 

Da jeg selv brukte HomeSeer fungerte dette meget raskt og nøyaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superzite skrev:

Liv i denne enda ??? 

PHLocation og iaccount med begrensning til 10 minutters oppdatering blir litt lenge, når jeg vil at døra skal låses når jeg forlater eiendommen. 
Finnes det andre alternativ ? 

http://owntracks.org/ og https://openpaths.cc/ ?

Disse fungerer fint med OpenHAB ihvertfall. 
Owntracks støtter MQTT så burde fungere med de fleste systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, iblis said:

 

Har du prøvd Geofency sammen med PHLocation? 

 

Da jeg selv brukte HomeSeer fungerte dette meget raskt og nøyaktig. 

Driver med testing på den nå.. :-D 

 

4 minutes ago, Lazarus said:

http://owntracks.org/ og https://openpaths.cc/ ?

Disse fungerer fint med OpenHAB ihvertfall. 
Owntracks støtter MQTT så burde fungere med de fleste systemer.

Må da ta en titt på MQTT også. 

Takk til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker GeoFency på samboers og min telefon, og PHLocation. Veldig fornøyd med dette.


Den jeg også tester ut nå. Ser veldig bra ut så lang.

Satte også opp mot min iCloud konto. Fikk en liten aha opplevelse, det var mye info den kunne se. ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.