Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Off Topic-tråden


Moskus

Anbefalte innlegg

Den 27.1.2017 klokken 16.34, Erling skrev:

Hvor er bokmerket?

 

#$%#$%

 

For en stund siden ble det postet en "howto" hvordan man starter HS3 automatisk og/eller som en tjeneste slik at man slipper å logge inn for oppstart.

 

Jeg vet jeg har bokmerket den de 3-4 siste mnd., men så har Apple "rotet" til sorteringen av bokmerkene mine. Alfabetisk er IKKE best...

 

Fant den...

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Moskus skrev:

... som noen sikkert har merket, er jeg nå tilbake. Har hatt en uke med familien på Gran Canaria og har fullstendig logget av. Det var deilig, på en måte. :)

 

 

Har lagt merke til at det var stillere på forumet enn vanlig, uten at jeg har merket at akkurat du har vært fraværende. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

Ikke lov å klippe plenen i dag, derfor jobbet jeg under aircondition.

 

Satte inn2 x 8 TB i PC, kopierer tilbake 4 TB via blå USB-ledning/docking og ligger mellom 60 - 100 MB/s.

 

Er det OK speed?

 

Mange små filer, musikk osv., men dette må jeg ta backup av hvert halvår. Får jeg opp hastigheten på noen god måte?

 

15 timer pr. disk med 4 TB - puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt god speed når det er lokalt nei.

 

Har ca 60 mb\s når jeg laster ned filer fra internet. (Dersom serveren jeg henter filer ifra ikke har noen særlig begrensning).

 

Aner ikke om man får boostet speeden mye når det er så mange småfiler som er involvert :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småfiler dreper overføringshastigheter uansett hvor lokalt det er, det er i det minste min erfaring. Det tok mange filer å gjenopprette en harddisk på jobben som som mer eller mindre bestod av småfiler, og det var kun snakk om 2-300 GB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2017 at 15:33, Erling said:

Hei folkens.

 

Ikke lov å klippe plenen i dag, derfor jobbet jeg under aircondition.

 

Satte inn2 x 8 TB i PC, kopierer tilbake 4 TB via blå USB-ledning/docking og ligger mellom 60 - 100 MB/s.

 

Er det OK speed?

 

Mange små filer, musikk osv., men dette må jeg ta backup av hvert halvår. Får jeg opp hastigheten på noen god måte?

 

15 timer pr. disk med 4 TB - puh...

 

Ett alternativ er å ha en lang sata kabel+power stikkende ut av maskinen og bare koble til en disk som backup medie. Mulig  hastigheten vil bli litt bedre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet Microsoft HoloLens i dag. Det er leketøy for voksne karer :)

 

Ganske artig å slenge Netflix opp på en vegg, eller spille mot roboter som kommer ut fra veggen.

 

Fikk ikke en "wow" følelse når det gjaldt ytelse, men grei nok. Litt tungvindt å skrive på tastaturet med hendene, men det meste fikset Cortana ;)

 

Forvekslet forøvdrig Cortana med Alexa ett par ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, xibriz skrev:

Fikk testet Microsoft HoloLens i dag. Det er leketøy for voksne karer :)

 

Ganske artig å slenge Netflix opp på en vegg, eller spille mot roboter som kommer ut fra veggen.

 

Fikk ikke en "wow" følelse når det gjaldt ytelse, men grei nok. Litt tungvindt å skrive på tastaturet med hendene, men det meste fikset Cortana ;)

 

Forvekslet forøvdrig Cortana med Alexa ett par ganger :P

Ulempen er jo det knøttlille FoV'en.

 

Har troa på "HoloLens 2" eller "3" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Merko skrev:

Ulempen er jo det knøttlille FoV'en.

 

Har troa på "HoloLens 2" eller "3" :P

 

Enig der. "Skjermen" var jo ikke større enn en 30-40".

 

Det kule er jo at man kan gå rundt med bildet :)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎03‎.‎05‎.‎2017 klokken 23.25, Lazarus skrev:

Noen som vet om et godt program for å tegne koblingskjema? :)

 

http://kicad-pcb.org/

 

Koblingsskjema, kretskortutlegg, komponentbiblioteker, sjekk mot koblings og utleggsregler osv. Mao. ganske komplett pakke. Jeg kjører den i WIndows, men Linux skal visst funke like greit. Gratis og open source. Skal du ha noe bedre er det bare å sleike på tommelen og begynne å bla tusenlapper!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.