GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da var Google Home lansert. Se: https://madeby.google.com/home/

Det fÞrste som slo meg hva er den egentlig gir som ikke Amazon Echo ikke gir i dag? 

Og til dere som allerede har en Echo, samler den bare stÞv eller bruker dere den aktivt? 

Og sÄ er det men den norsken da... 

Skrevet

Hvis den snakker norsk, og kan gi tilbakemelding, sÄ er den mer interessant en Echo er i dag.

Jeg har en, men det er kanskje ikke det mest vellykkede kjĂžpet jeg har gjort...

Skrevet

Spennende! Du fÄr gi oss en grundig test nÄr du fÄr den. :) 

Noe nytt om hvilke sprÄk den vil kunne snakke? Her i huset er det jo bare 50% (dvs "de gamle") som snakker engelsk...

Skrevet

joda nytt er det, men ikke godt nytt... http://www.androidpolice.com/2016/08/19/google-app-v6-3-suggests-google-assistant-may-launch-limited-language-support-expands-user-defined-actions-apk-teardown/

Derimot User-Defined Actions seksjonen i samme artikkel forteller noe kjekt om tilpasninsmulighetene i GHome. ?

Sitat

Users will be able to define custom triggers, actions, and responses.

Skrevet
17 minutter siden, lilfire skrev:

Avventer til det enten blir bekreftet at den har norsk eller at norsk blir sluppet. klarer ikke helt Ă„ se meg prate engelsk til huset..

Nei, akkurat.

Jeg har Alexa, og har tre problemer med den:

1. Å prate engelsk er unaturlig. Jeg har ingen problemer med Ă„ snakke engelsk, synes til og med jeg snakker bra engelsk (innimellom). Men Ă„ mĂ„tte spĂžrre pĂ„ engelsk "Alexa, turn on the living room lights" virker kunstig.

2. Alexa kan ikke gi tilbakemeldinger, ikke forelÞpig iallfall. Det gjÞr bruken enda mindre. "Alexa, what is the outside temperature" er et spÞrsmÄl den burde kunne besvare. Og den burde kunne gi meg beskjed om "Somebody pressed the doorbell" eller "The washing machine is done".

3. Alexa kan jo egentlig ikke gjÞre noe mer enn automatikken allerede gjÞr for meg, og blir dermed ubrukelig. Joda, jeg kan bruke den til Ä dimme lyset med eller tilsvarende, men det er svÊrt sjeldent det er behov til Ä overstyre automatikken. Og nÄr det er et behov for det, er det enklere med en touch-skjerm.
Skrevet
1 time siden, Moskus skrev:

Nei, akkurat.

1. Å prate engelsk er unaturlig. Jeg har ingen problemer med Ă„ snakke engelsk, synes til og med jeg snakker bra engelsk (innimellom). Men Ă„ mĂ„tte spĂžrre pĂ„ engelsk "Alexa, turn on the living room lights" virker kunstig.

2. Alexa kan ikke gi tilbakemeldinger, ikke forelÞpig iallfall. Det gjÞr bruken enda mindre. "Alexa, what is the outside temperature" er et spÞrsmÄl den burde kunne besvare. Og den burde kunne gi meg beskjed om "Somebody pressed the doorbell" eller "The washing machine is done".

3. Alexa kan jo egentlig ikke gjÞre noe mer enn automatikken allerede gjÞr for meg, og blir dermed ubrukelig. Joda, jeg kan bruke den til Ä dimme lyset med eller tilsvarende, men det er svÊrt sjeldent det er behov til Ä overstyre automatikken. Og nÄr det er et behov for det, er det enklere med en touch-skjerm.

1. Enig, og Google arbeider med Hindu stÞtte nÄ sÄ tror flere sprÄk kommer fortlÞpende.

2. Denne er jeg veldig spent pÄ nÄr det gjelder GHome.

3. Det jeg brukte Alexa til var musikk, og der ser GHome ut til Ă„ gjĂžre en enda bedre jobb.

Skrevet

Google Now forstÄr jo norsk pÄ telefonen, sÄ bÞr jo ikke vÊre noe problem med den saken. Men snakke tilbake pÄ norsk blir jo interessant :)

Skrevet

FĂ„ huset til Ă„ snakke i Hans Wilhelm Steinfeld stemme!

- Aktiver nattmodus 

- Ska du lÊgge deg no? DÞren til dassen e jo ÄpÊn! Hans Wilhelm Steinfeld, skyen.

• Like 1
Skrevet
11 timer siden, Moskus skrev:

Nei, akkurat.

Har selv prÞvd Alexa litt da jeg fikk lÄne en enhet av Fermate og er enig med deg pÄ alle punkter. 

Derfor elsker jeg Siri som gjÞr akkurat dette du er ute etter. Og nÄ med norsk Siri pÄ AppleTV4 konfigurert som HomeKit hub har hun blitt enda mer integrert i huset. 

Og ryktene skal ha det til at Apple jobber med en lignende boks som Amazon Echo og Google Home.

Skrevet
Google Now forstÄr jo norsk pÄ telefonen, sÄ bÞr jo ikke vÊre noe problem med den saken. Men snakke tilbake pÄ norsk blir jo interessant [emoji4]

Google now og home assistant er ikke helt det samme. De benytter nye metoder for gjenkjenning av "meningen" med beskjeder den fÄr og en ny kunstig intelligens motor.

Men noe av google now burde de kunne gjenbruke. [emoji6]

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Skrevet
8 timer siden, iblis skrev:

Derfor elsker jeg Siri som gjĂžr akkurat dette du er ute etter.

Hvordan fÄr du til "spoken notifications" med Siri nÄr hun (forelÞpig) ikke har noen egen hÞyttaler? Eller er det noe du ikke har forklart i oppsettet? ;)

Skrevet

Har vurdert en Alexa selv, men slÄtt fra meg tanken nettopp pÄgrunn av den Engelske delen.

Bruker nÄ Google Now sammen med tasker og Microsoft sin TTS som stÞtter norsk (bÄde manne- og kvinne-stemme). Dette krever jo en del tilpassning og blir jo ikke bedre en det du velger Ä legge igjen av arbeid pÄ det.

Merker jeg har store forventinger til Google Home som erstatter for dette og mer til. :)

Skrevet
Hvordan fÄr du til "spoken notifications" med Siri nÄr hun (forelÞpig) ikke har noen egen hÞyttaler? Eller er det noe du ikke har forklart i oppsettet? ;)

Jeg sier bare "Hei Siri, hva er temperaturen i hovedetasjen" til iPaden pÄ veggen og hun svarer.

Men notifikasjoner som "det ringer pÄ dÞren" osv mÄ jeg fortsatt bruke Sonos + Google TTS.

Men nÄ som Siri ogsÄ er tilgjengelig pÄ OSX Sierra ser jeg etter et raskt sÞk pÄ web at TTS til Siri ogsÄ har blitt mulig, men dette har jeg ikke testet selv.
Skrevet
Et Ăžyeblikk siden, iblis skrev:

Jeg sier bare "Hei Siri, hva er temperaturen i hovedetasjen" til iPaden pÄ veggen og hun svarer.

Det er ganske snedig, ja! :) 

Et Ăžyeblikk siden, iblis skrev:

Men notifikasjoner som "det ringer pÄ dÞren" osv mÄ jeg fortsatt bruke Sonos + Google TTS.

Hmmm... jeg hadde noe kode her, men det fungerer ikke lenger. Har du tips?

Skrevet
Den ‎05‎.‎10‎.‎2016 klokken 11.04, Lazarus skrev:

Da er min bestilt.1f604.png forhÄpentlig vis sÄ er jeg mer fornÞyd med denne enn Echo... 

Hvor har du bestilt?

Skrevet
1 time siden, Moskus skrev:

Det er ganske snedig, ja! :) 

Hmmm... jeg hadde noe kode her, men det fungerer ikke lenger. Har du tips?

Googles cast stÞtter TTS motorer dersom du gÄr via Squeezebox server. :-)
SĂ„ med andre ord... GHome kan ta announcement, om enn i en litt komplisert form.

2 minutter siden, Fermate skrev:

Hvor har du bestilt?

Walmart. shipping via JetCarrier. ?

Skrevet

Joda, Siri har tatt imot ordrer pÄ iPaden i gangen, men Alexa er et hakk vassere til Ä forstÄ og hÞre etter pÄ lang avstand.

Problemet er at jeg ikke har fÄtt til Ä kjÞre events ennÄ...

(Ikke det at jeg har hatt tid til Ä prÞve sÄ veldig hardt..)

Skrevet

For Ä kjÞre Events mÄ man bruke HomeSeer Skill'en. Og den er visstnok ikke tilgjengelig utenfor Amerika. Det er rart med Echo/Alexa, for Amazon pleier jo vanligvis Ä tenke mer internasjonalt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.