Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Hindalen skrev:

Bruk gjerne min kode 🙂

https://invite.tibber.com/ac9d937d

Takker så mye. Her er ny invitasjonskode hvis noen trenger en. Det er bare å bruke 😁.

https://invite.tibber.com/2f60babf

(Send gjerne PM om det trengs flere invitasjonskode)

Endret av Larsemann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte linken over, en god løsning syns jeg, så det deles litt på hvem som får bonus.

Bruk gjerne linkne min så får vi begge 500,- https://invite.tibber.com/bb9adb68 

Hei! Jeg bruker Tibber, appen som erstatter strømselskapet og gjør strømregningen lavere med teknologi. Blir du også kunde, får vi begge 500 kr å handle smarte dingser for: https://invite.tibber.com/bb9adb68 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker bra for oss. 

5 personer og brukte 44d9b09 som kode for å få 500 kr i avslag. De fikk jeg med registrering. 

https://invite.tibber.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt TN82 sin kode.

Hey! I have replaced my old energy company with Tibber and reduced my energy costs with the help of their app. Switch now for us both to get 500 kr bonus to buy smart devices: https://invite.tibber.com/a9f6bb30

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 25/06/2019 at 22:25, Larsemann said:

Takker så mye. Her er ny invitasjonskode hvis noen trenger en. Det er bare å bruke 😁.

https://invite.tibber.com/2f60babf

(Send gjerne PM om det trengs flere invitasjonskode)

Takk takk! Her er min invitasjonskode :)

Hey! I have replaced my old energy company with Tibber and reduced my energy costs with the help of their app. Switch now for us both to get 500 kr bonus to buy smart devices: https://invite.tibber.com/af3f185

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av BGutterud
      Hei
      Jeg har en elektriker som er usikker på belastningen jeg har på nettet i huset, tenkte derfor å logge belastning for alle 3 fasene (amp) i en tid...
      Planen var å lese data med Home assistant også sende data vidre til google docs for lagring..

Home assistant er oppe å kjører og Tibber integrasjonen fungerer.. 
      Fase belastning synes i integrasjonen og i følge Tibber API heter disse "currentPhase1" "...2" og "...3"... men hvordan får jeg skilt ut disse tre fra resten??

• Av jonerik
      Kort fortalt, har en post inne på HA forumet også, men velger å prøve lykken her istedet. 

Jeg ønsker å redusere strømkostnadene, ikke nødvendigvis opplevd forbruk. Er ikke noe avanserte greier, men tanken er på bakgrunn av prisene som Tibber returnerer i klasser (dyr, billig, normal) osv. Så tenker jeg å sette Heatit Termostatene i Strømsparingmodus, varmepumpen på lavere effekt og skru av Adax Wifi ovnene. Sistnevnte er en pain, men det viktigste er de første to. 

Det er to actions jeg ønsker å oppnå, lage en switch som kan skru dette på manuelt og en automatikk som kan slå inn. Først og fremst ønsker jeg å lande et script som funker. Jeg har kommet et stykke på vei, men sliter litt med å finne ut av hvordan jeg kan dynamisk sette ned temperaturen på sonene med f.eks 4 grader, da alle sonene har forskjellig temp. 

Switch.yaml ser slik ut:
      #Powersaving mode   - platform: template     switches:      kjell_mode:       value_template: '{{ states("input_boolean.kjell_mode") }}'       friendly_name: 'Kjell-mode'       turn_on:         - service: input_boolean.turn_on           entity_id: input_boolean.kjell_mode         - service: climate.set_preset_mode           entity_id: group.climate_termostater           data:             preset_mode: Energy Heat #        - service: climate.set_hvac_mode #          data: #            entity_id: group.climate_panelovn #            hvac_mode: 'off'         - service: climate.set_fan_mode           entity_id: climate.varmepumpe           data:              fan_mode: quiet         - service: notify.tibber           data:             title: "Kjell-mode er aktivert"             message: "Strømmen er dyr, Kjell-mode er aktivert til strømmen normaliserer seg."       turn_off:         - service: input_boolean.turn_off           entity_id: input_boolean.kjell_mode         - service: climate.set_preset_mode           entity_id: group.climate_termostater           data:             preset_mode: none #        - service: climate.set_hvac_mode #          data: #            entity_id: group.climate_panelovn #            hvac_mode: heat         - service: climate.set_fan_mode           entity_id: climate.varmepumpe           data:              fan_mode: low         - service: notify.tibber           data:             title: "Kjell-mode er deaktivert"             message: "Da vi tilbake til normalen igjen. Få kasta litt mer penger ut av vinduet. " Groups.yaml ser slik ut:
      # Groups.yaml climate_panelovn: name: Adax Panelovner entities: ## Panelovn Kontor #- climate.adax_82165 ## Panelovn Gjesterom - climate.adax_86969 ## Panelovn Soverom: Ludvig #- climate.adax_83216 ## Panelovn Hovedsoverom - climate.adax_84604 climate_termostater: name: HeatIt Thermostater entities: - climate.thermofloor_as_heatit_thermostat_tf_021_heating - climate.thermofloor_as_heatit_thermostat_tf_021_heating_2 - climate.thermofloor_as_heatit_thermostat_tf_021_heating_3 - climate.thermofloor_as_heatit_thermostat_tf_021_heating_4 Så var det dette med dynamisk temp for en gruppe. Går det, eller må jeg hente inn en og en, og hva er Evnt best practice for å få til dette? 

- service: climate.set_temperature          entity_id: group.climate_termostater          data:            temperature: ???  
    • Av norsemanGrey
      Heisann,

Jeg skal gå til innkjøp av noen nye varmeovner til sammenhengende stue/gang og ønsker noe med intelligent styring. Jeg tenkte i første omgang må Mill e.l., men som jeg forstår det blir de kun regulert med lokal temperatur-sensor på ovnen noe som ikke er optimat. Jeg ønsker at ovnene skal kunne regulere basert på en eller flere ekstern temperatur sensorer plasser mer midt i rommene.

Har drevet og lekt med litt med Raspberry PI i det siste og lurte på muligheten for å gjøre dette gjennom Home Assistant, men vet ikke nok om hva som som er tilgjengelig/mulig å få til. Finnes det noen liknende prosjekter man kan se til. Er det noen anbefalinger i forhold til ovner, temperatur-sensorer, software for å få til dette?

Takker for input

Edit: Jeg har forresten Verisure røykvarslere med temperatur- og fuktighetssensor i dag så det er kanskje en mulighet å bruke måling fra disse? Samplings-intervallet for disse i Verisure-appen er jo veldig lang så det egner seg kanskje dårlig?
    • Av Panneband
      Hei 😄

Er det noen her som benytter Homey og Tibber sammen?
      Tenker da på styring av termostat eller varmtvannsbereder. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette med tanke på Flows og hvilke triggere dere bruker for å løse dette.
      Noen som har eksempler? 

• Av Johan
      Har kjøpt hus på rot i Asker som skal bli ferdig til høsten (2019 håper jeg !!) 
      I kontrakten inngår hovedinnstallasjoner frem til kontakter. Helt basic.
      Har en skisse fra Elektriker, men har tilvalgsmuligheter.

Søker erfaren planlegger og installatør for hjemme automasjon.
      Har TIBBER leveranse nå og vil flytte over denne til det nye huset.
  • Opprett ny...