Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 assosiert med Aeotec plugin dimmer 6


Godot

Anbefalte innlegg

Har assosiert S2 på en Fibaro Dimmer 2 med en gulvlampe koblet til en Aeotec Dimmer 6 plugin. Det funker fint, on/off, dimming når man holder knappen nede etc.

 

Men jeg har også laget meg en alle-lamper-av-event som trigges når man forlater huset. 

Hvis lampa er skrudd av med denne (eller bare ved å trykke Off i HS3-interfacet) så kreves det to trykk på S2-bryteren for å skru den på igjen.

 

Hvordan løser jeg dette? Må jeg disassosiere og styre alt via HS-events?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To trykk, som i "trykk én gang, faen det skjer ingenting, trykk én gang til".

 

"On last level" funker. Med litt testing ser jeg nå at samme oppførsel skjer andre veien også, hvis den er skrudd på via HS-interfacet så kan det hende at den ikke lar seg skru av med første trykk heller. Samme oppførsel på begge stedene jeg har dette oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Moskus said:

Har du assosiert dimmeren til gruppe 4 eller gruppe 5?

 

Gruppe 5, så den funker som dimmer. Men det er en ting jeg kan teste når jeg kommer hjem...

Endre til gruppe 4 for å se om den takler on/off uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke oppmerksom på dette før nå, da jeg stort sett alltid bruker et alle-lamper-av-event fra en annen bryter, men jeg har samme problem.

Min Dimmer 2 (S2) er er assosiert til gruppe 4 (On/Off). Bruker en Fibaro Wall Plug.

Endret av Vitellius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "et problem" eller en (et?) "feature"? Om vi ser på "logikken" ved bruk av S2 knappen: Den neste (korte) trykk på S2 (MOMENT) knappen, skal sende RF signal som er "motsatt" av forrige kommando. Forandrer du statusen på assosiert enh. med hjelp av sentrall kontroller så har din "S2 enabled" node ingen muligheter til å vite det...

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, hkmod25 skrev:

Er dette "et problem" eller en (et?) "feature"? Om vi ser på "logikken" ved bruk av S2 knappen: Den neste (korte) trykk på S2 (MOMENT) knappen, skal sende RF signal som er "motsatt" av forrige kommando. Forandrer du statusen på assosiert enh. med hjelp av sentrall kontroller så har din "S2 enabled" node ingen muligheter til å vite det...

Mulig at det er logikken, men mine Dimmer1 fungerer imidlertid ikke slik.

 

Hvis jeg skrur av lampen assosiert til S2 fra programvaren, vil lampen likevel bli satt til siste dimme-nivå når jeg trykker på S2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hkmod25 skrev:

Den neste (korte) trykk på S2 (MOMENT) knappen, skal sende RF signal som er "motsatt" av forrige kommando. Forandrer du statusen på assosiert enh. med hjelp av sentrall kontroller så har din "S2 enabled" node ingen muligheter til å vite det...

 

Det virker jo fornuftig det, dersom S2  "toggler" mellom "on" og "off". Da må den jo uansett innom en ekstra "on" eller "off" dersom assosiert enhet har endret status via et annet "ledd".

 

1 time siden, hkmod25 skrev:

Du kunne prøve å bruke dobb.-klikk på S2.

Men da parameter 25 må programmeres til Value 16 (1byte).

(0xFF value is sent, which will set associated devices to their last saved state)


På hvilken måte vil dette hjelpe? Dobbeltklikk i stedet for to klikk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.