Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-trm3 inkluderings problem


axling

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg er nå på 3.0.11. BETA med uoffisiell firmware. Jeg fikk ikke inkludert på skkikkelig vis på nyeste stabile plugin-versjon.

(Jeg forsøkte aldri inkludere på 3.0.11 BETA med opprinnelig firmware.)

 

Jeg blir ikke helt ferdig med dette. I går kom jeg hjem til kalde gulv. Begge mine Z-trm3 ville ikke kommunisere over z-wave. Dette rettet seg etter at jeg tok sikringen. Inntil da har de fungert utmerket siden siste inklusjon 30. januar.

 

Er det andre som har samme problem?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (4 timer siden):

Da ville jeg inkludert på nytt. 

Mulig jeg var upresis. Jeg inkluderte på nytt på 3.0.11 BETA etter at jeg hadde oppgradert til uoffisiell firmware.

 

Ingen feilmeldinger, og alt fungerte perfekt i et par uker, før begge mine Z-TRM3 sluttet å kommunisere med HomeSeer. Det rettet seg etter at jeg slo av og på sikringene på begge kursene. Fungerer enn så lenge.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette?

 

Jeg er nå på ferie, og HomeSeer har mistet kontakten med Z-TRM3 på badet.

 

Jeg har altså oppdatert Z-TRM3 til uoffisiell fastvare, deretter inkludert på UZB1 med z-wave plugin 3.0.11 beta. Dette fungerer utmerket i et par uker, før HomeSeer plutselig mister kontakten med Z-TRM3.

 

Dette skjer med begge mine Z-TRM3 på forskjellige kurser. Jeg får dem online igjen ved å ta sikringen, vente litt, og så sette strømmen på igjen. Men det er ikkke så enkelt nå som jeg er langt av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er nå på ferie, og HomeSeer har mistet kontakten med Z-TRM3 på badet."

 

Har du testet med Silicon Labs PC Controller (etter at den er "død" og før du vipper sikringen)? Det er greit å gjøre noen testet uten for mye annen software involvert.

 

Jeg har mange TRM3 og har enda ikke sett noen som har oppført seg slikt. Alle mine har forøvrig ofisiell firmware.

 

Dette er selvsagt ikke du får gjort uten å være hjemme.

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg personlig Z-TRM3, men har "ansvar" mange husstander som har det (og har "uoffisiell" firmware). Ikke at det hjelper deg, men dette er en helt ukjent problemstilling for meg.

 

Mistenker at det enten er selve termostaten eller noe annet som kan lage støy på samme kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (21 timer siden):

Mistenker at det enten er selve termostaten eller noe annet som kan lage støy på samme kurs?

 

Takk for svar.

Dette skjer på to forskjellige Z-TRM3, på to forskjellige kurser. De ble kjøpt av og installert av to forskjellige elektrikerfirma (via Spot-On) med nesten ett års mellomrom.

😕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre stykk Z-TRM3 med uoffisiell firmware, vært i drift i 1,5 år. Benytter HS4, z-wave plugin 3.ett-eller-annet og UZB1. Inkludert insecure. Jeg husker at den ene av dem sluttet å respondere ved 2-3 tilfeller første måned eller to, inntil jeg oppgraderte til uoffisiell firmware. Siden har de vært stabile og fine. Jeg må derimot polle for å være sikker på at enkelte verdier er pålitelig oppdatert. Jeg mener det er termostatens status og en av temperaturene jeg må polle. Har dessverre ingen tips til hva som kan være løsning, annet enn å bekrefte at det fungerer hos meg med UZB1.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23/02/2023 at 08:46, DiderikFrom said:

Takk for svar. Bruker du HomeSeer, og hvilken z-wave stick har du?

 

Den første Z-TRM3 inkluderte jeg med offisiel fastvare. Det fungerte, men fikk ikke alle devices (bl.a. temperaturavlesing). Også her mistet HomeSeer kontakten med Z-TRM32 etter et par uker.

Jeg bruker ikke HomeSeer og benytter Silicon Labs UZB7 med firmware 7.19.1 (siste versjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DiderikFrom skrev (3 timer siden):

Jeg var så sikker på at jeg hadde inkludert non secure, men dette betyr kanskje at jeg har inkludert secure? Det er verdt et forsøk, ihvertfall.

Ja, det kan se slik ut. Og jeg glemte å si det selv: Jeg inkluderer ALLTID utstyr fra HeatIt unsecure, det fungerer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk samme problem på min. 
UZB1, HS3 og Z-Wave 3.0.10.0. 
 

Oppgraderte til uoffisiell FW, men det hjalp ikke. Oppgraderte til Z-Wave 3.0.11.0 (beta) og tok strømmen av/på termostaten. Da gikk den inn uten feil. 🙂

 

IMG_4277.thumb.jpeg.82a9afd5c6adafce1e617fa7014d406b.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.