Christian Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Fikk Aeotek Z-wave stikk i posten idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 25 minutter siden, ZoRaC skrev: Så da må jeg bare finne meg 3-4 timer ledig tid til å konfigurere den... Kan være det kommer en guide på disse snart... ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, Lazarus skrev: Kan være det kommer en guide på disse snart... Flott! Ta med noe om hvordan sette opp VirtualAP da (for nå har jeg begynt å konfigurere, men ingen av dem dukker opp i lista over wifi-nett på PCen)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 26 minutter siden, ZoRaC skrev: Flott! Ta med noe om hvordan sette opp VirtualAP da (for nå har jeg begynt å konfigurere, men ingen av dem dukker opp i lista over wifi-nett på PCen)... Hva spesifikt er det du forsøker å gjøre? Sette opp et gjestenett? Quick Set funksjonen øverst i menyen er god til å bruke for å få et startoppsett du kan bygge ut i ettertid. Her er terminalkommando for å sette opp VirtualAP (med unødvendig mange parametre, noen kan skippes men husker ikke hvilke) Spoiler /interface wireless add disabled=no hide-ssid=no keepalive-frames=disabled \ master-interface=[HovedWifiInterface] mode=ap-bridge \ multicast-buffering=disabled name=[NavnPåNyttInterface] security-profile=[NavnPåSikkerhetsProfil] ssid=[SSIDPåNyttAP] \ wds-cost-range=0 wds-default-cost=0 wps-mode=disabled Dersom det ikke virker da så anbefaler jeg en ny tråd, slik at Lord @Moskus ikke kommer og tar oss... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Kjøpte en Oral-B smart ett eller annet 7000 i dag. Den MÅ jo kunne integreres og f.eks brukes som trigger for å sette lysene i nattmodus?Ser det finnes API, men har ikke fått sjekket mer enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Kjøpte en Oral-B smart ett eller annet 7000 i dag. Den MÅ jo kunne integreres og f.eks brukes som trigger for å sette lysene i nattmodus?Ser det finnes API, men har ikke fått sjekket mer enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archos Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Fibaro Dimmer 2 til 374 kr og fri frakt hos Siba http://www.siba.no/data-nettbrett/smarte-hjem/fibaro-dimmer-2-127349Sent from my SM-G920F using Tapatalk 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinis Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 1 time siden, Archos skrev: Fibaro Dimmer 2 til 374 kr og fri frakt hos Siba http://www.siba.no/data-nettbrett/smarte-hjem/fibaro-dimmer-2-127349 Sent from my SM-G920F using Tapatalk Takk! Ble noen dimmere her også:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 1 time siden, Archos skrev: Fibaro Dimmer 2 til 374 kr og fri frakt hos Siba http://www.siba.no/data-nettbrett/smarte-hjem/fibaro-dimmer-2-127349 Ble 3 her også! Så nå begynner skuffen å bli så full at jeg kanskje må få ut fingeren og få bestilt elektriker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinis Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 20 minutter siden, ZoRaC skrev: Ble 3 her også! Så nå begynner skuffen å bli så full at jeg kanskje må få ut fingeren og få bestilt elektriker... Hehe er elektriker så glemmer at det er et problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Lommeboka satt løst på mobilen... det ble 4 dimmere å fire relay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
backspace Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 4 hours ago, Archos said: Fibaro Dimmer 2 til 374 kr og fri frakt hos Siba http://www.siba.no/data-nettbrett/smarte-hjem/fibaro-dimmer-2-127349 Sent from my SM-G920F using Tapatalk Takk for tipset ? Ble 4 dimmere, 2 relay, 2 sensorer og 2 nexa brytere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ble visst litt shopping her og: 10 stk Fibaro dimmere 10 stk Fibaro bevegelsessensorer 5 stk Fibaro releer Må bare få kjøpt meg et z-wave interface til pcen så blir det bra 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ble 3 start sett med hue (SIBA har tilbud)http://www.siba.no/data-nettbrett/smarte-hjem/philips-hue-6-5w-gu10-3-set-eu-127344 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Grei pris ja. Vil det være fordel aktiv med 2 Philips HUE Bridge i systemet sitt? Slik at man kan bruke én til motion sensorer og en til feks lys? Tenker da mest på at HomeSeer spamme Motion sensorene med request, så vil ikke dette påvirke selve lysene i noen grad. (ikke at det gjør det nå, men på sikt så vil det kanskje bli et problem med masse philips hue ting? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 3 minutter siden, Merko skrev: Grei pris ja. Vil det være fordel aktiv med 2 Philips HUE Bridge i systemet sitt? Slik at man kan bruke én til motion sensorer og en til feks lys? Tenker da mest på at HomeSeer spamme Motion sensorene med request, så vil ikke dette påvirke selve lysene i noen grad. (ikke at det gjør det nå, men på sikt så vil det kanskje bli et problem med masse philips hue ting? ) tja, tror ikke jeg ville kjøpt før det blir et problem ihvertfall Jo flere ting jo flere feilkilder. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
backspace Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Da skal varmepumpe snart være under kontroll og døren bli låst? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 huff, i dag har jeg handla "en del".. Starta så smått med 2-3 dimmere og 2 doble Fibarorelèer, så innom Elektroskandia og kjøpte nye spotter til ene badet da jeg feiger ut på å få til DALI-styring.. Men så tok det litt av, så nå venter jeg 3 48-ports poe-switcher, ett par kontrollere og omlag 30 aksesspunkter ? Alt sammen fra Aruba.. (Vel og merke skal de fleste aksesspunktene monteres hos foreldrene mine som har fryktelig stort hus, men det blir nok noen flere her også - datteren må jo naturligvis få aksesspunkt i dukkestua for eksempel.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 4 minutter siden, bjwanvik skrev: nå venter jeg 3 48-ports poe-switcher, ett par kontrollere og omlag 30 aksesspunkter Wow! 1. Har du vunnet i lotto? 2. Hvor stort palass har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Den Thursday, January 26, 2017 klokken 19.30, xibriz skrev: Lommeboka satt løst på mobilen... det ble 4 dimmere å fire relay ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hehehe 1. Nei, må vel betegnes som et kupp på brukte enheter. (Samt at slike pakker antagelig ikke er særlig lettsolgte..) 2. Nokså normal enebolig på 200kvm. Foreldrene mine derimot (som skal ha de fleste aksesspunktene) har vel 1000kvm + div som sikkert blir lagt opp i samme slengen når det ble så mye utstyr.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Snappet opp en NightHawk R7000 AC1900 ruter fra en bruktside på facebook i dag, kun prøvd såvidt og til den nette sum av 500 kahonas, må si det ble en bra deal Endelig fikk jeg nok rekkevidde til å ha wifi i bilen, fordelsmessig ift oppdateringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Har i dag vært hos "söta bror" og plukket opp en fibaro wall plug (fgwpf-102 ZW5 v3 2) Var innom en kjell&co i stockholm, og spurte etter wall plug-en, hvorav selgeren kunne opplyse om at den var erstattet av en tilsvarende, som hadde plus i navnet som forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.