Gå til innhold
  • Bli medlem

Dine automasjonstabber!

Moskus
 Del

Anbefalte innlegg

Hvis du bruker Philips Hue, ikke oppdater appen til den (helt) «nye» mens du pusser tennene og er på vei seng kl. 23:00.

Spesielt ikke hvis den ene broen står over døren, med mindre du er 250 cm. da.

Natta…

• Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Da jeg forsøkte å få Logitech Harmony Elite-fjernkontrollen min til å gjøre noe smart i Home Assistant, var jeg innom "Emulated Hue", hvor du kan eksponere ting (ikke bare lys) i Home Assistant og la andre ting tro de er lys, sånn at du kan skru de av og på.

Vel - jeg fyrte den opp, konfigurerte ikke noe særlig. lot den bare eksponere de typene den gjorde per default - og det ble ganske mange!

Og så trykket jeg på "skru på alle lys" på fjernkontrollen. Lys blinket, TVer gikk av og på, google-enheter aktiverte, samt en hel haug andre ting.

Og dette pågikk iallefall et minutt eller to, mens jeg spekulerte på om jeg *kanskje* burde restarte home assistant for å få den til å stoppe :)

• Like 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 27/07/2021 at 16:15, Erling said:

Hm., tips til dere andre: IKKE ring rørleggeren og be om ny varmtvannsbereder uten å sjekke at Aeotec’n er på - og fungerer!

Konfigurer den til å alltid være på. Står parametre i manualen. "On" ved strømtilførsel er også praktisk.

• Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (15 minutter siden):

Konfigurer den til å alltid være på. Står parametre i manualen. "On" ved strømtilførsel er også praktisk.

Den er jo en av de lastene som veldig gjerne kan prioriteres lavt pga strømpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Del

• Opprett ny...