Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Logitech plug-ins - Harmony Hub


Morgens

Anbefalte innlegg

Trøbbel i paradis.

Plug-innen har fungert utmerket i laaang tid nå, for noen dager siden sluttet den å fungere.

 

Oppdaget at den hadde mistet hubbene mine, 2 stk. Derfor slettet jeg devicene, la til hubbene og fikk inn aktivitetene.

 

Men, det er alltid et men. Når jeg vil lage hub devices så kommer denne med rødt i loggen:

 

Posting back to plugin web page Harmony Hub: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.-> Server stack trace: Exception rethrown at [0]: ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) ved HomeSeerAPI.IPlugInAPI.PostBackProc(String page, String data, String user, Int32 userRights) ved Scheduler.proxyPage.postBackProc(StateObject& state, String Data)

 

Engelsk og norsk feilmelding - pokker.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus, kan jeg rulle tilbake en versjon på noen enkel måte?

 

Skulle gjerne hatt funksjonaliteten tilbake igjen.

 

En slik Itach-dings blir for tungvint, liker Logitech som har "alt" integrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Morgens said:

Moskus, kan jeg rulle tilbake en versjon på noen enkel måte?

Det har jeg ikke undersøkt nøye enda, men jeg tror dessverre ikke det.

 

 

40 minutes ago, GeneralVirus said:

Noe annet rart har skjedd med meg, den vanlige Harmony fjernkontrollen fungerer ikke slik den skal på Xbox One lenger, kan ikke bruke pause, spole, play i Viaplay appen. Andre som har opplevd det samme?

Bruker du IR eller nettverk for å kontrollere den? Jeg måtte løse det med en ekstern IR-sonde, det var det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsugeren min starter ikke lenger, kona har ingen forståelse for at jeg MÅ starte den fra tlf. og ikke kan hente fjernkontrollen.

 

Gjelder også Logitech-appen, HS3 er alt borte men godt at det kommer en update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, GeneralVirus said:

Vet ikke helt hvordan Harmony Hub styrer Xbox One. Det merkelige er at det funket i forrige uke.

Det kan være så dumt at en av delene (enten Hub'en eller One'n) har blitt flyttet litt? Kommer det sollys på en av komponentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt ang. en fix?

 

Fra det gamle forumet så jeg nok om å styre TV via http.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 20.4.2016 klokken 17.03, iblis skrev:

Du er ikke alene etter Logitech kom med en update til HarmonyHuben: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=181120

 

Fungerer fortsatt ikke, noen andre med samme problem?

 

Er det fornuftig å fjerne alt og legge til igjen, eller skal ikke det være nødvendig?

 

Frustrerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Moskus.

 

Det hjelper ikke, umulig å forklare denne logmeldingen til utvikleren:

 

Posting back to plugin web page Harmony Hub: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.-> Server stack trace: Exception rethrown at [0]: ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) ved HomeSeerAPI.IPlugInAPI.PostBackProc(String page, String data, String user, Int32 userRights) ved Scheduler.proxyPage.postBackProc(StateObject& state, String Data)

Får se om det blir tid til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil han faktisk kunne forstå. Det er et problem at .NET på død og liv skal oversette feilmeldinger, nettopp av slike grunner du påpeker, men derfor har vi Unlocalize.

 

Feilmeldingen blir da:

Sitat

Posting back to plugin web page Harmony Hub: Object reference not set to an instance of an object..-> Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.PostBackProc(String page, String data, String user, Int32 userRights) at Scheduler.proxyPage.postBackProc(StateObject& state, String Data)

 

... og det er versjon 3.5.1.0 du nå kjører?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Moskus, det hjalp ikke meg... :o

 

C:\WINDOWS\system32>reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\CDF
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v2.0.50727
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v3.0
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v3.5
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v4
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v4.0

C:\WINDOWS\system32>

Skikkelig irriterende dette, har slettet plug-in, lagt den til men config osv. ligger der og det er helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.