Norseman Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Som de fleste har fått med seg, var det problemer med den første Wall Plug versjonen fra Fibaro, og de kom ut med versjon 2. (FGWPF-102) https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10884871 Dette gjaldt vel også noen andre fibaro produkter, iallefall i Sverige. I går var jeg på Kjell.com for å handle et par nye av versjon 2, men de hadde ikke. I følge selger var disse også på vei ut, og ny versjon var på vei inn. I følge Prisguide kan det se ut som det er noe i det, da lagerstatus hos de fleste viser tomt. Er det noen som vet noe mer rundt dette? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrick Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Jeg har også lagt merke til at det har blitt "tomt" for disse rundt om, og at det ikke har blitt fylt på med fler. I utgangspunktet ikke noe stort problem, men hvis det skyldes nok et salgsforbud/problemer med produksjonen låter det jo plutselig veldig dårlig. Fool me once osv. Kanskje Fibaro pluggene rett og slett er for små til å ta lasten de spesifiserer på en forsvarlig måte. Er jo flere som kommenterer at de blir svært varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Eller er dette svaret http://www.fibaro.com/us/the-fibaro-system/wall-plug-usa 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Jeg tenker at hvis dette hadde vært et større problem med Wall Plug, hadde vi visst noe om det allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Ny versjon FGWPF-102 ZW5 er på lager hos blant annet Kjell.com. Nå med støtte for Z-wave plus. Ikke så veldig spennende, vi for håpe denne kommer i EU versjon etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anderssv Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Noen som har handlet den nye versjonen? Det har jeg... Og mistenker problemer... https://community.smartthings.com/t/beta-fibaro-wall-plug-zw5/71527/33?u=anderssv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 13. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2017 Ja, har handlet tre stk på Kjell&Co. Har sett et par ganger at de to på varmeovnene ikke svarer. Stemmer bra med beskrivelsen i forumet du linket til! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Hmmm, ja det gjør jo den egentlig ganske ubrukelig til varmestyring, jeg som akkurat har fått en fra netonnet som jeg tenkte på å bruke til mancaven... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Hva er egentlig problemet? Har flere av disse som fungerer helt utmerket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Den nye versjonen fungerer ikke som perfekt. Den lar seg ikke styre (og det er uvisst hvor mye problemer den lager i et Z-wave mesh) hvis 1) den ikke er koblet til noe eller 2) det som den er koblet til er skrudd av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Sært. Godt jeg har eldre versjoner da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 2 timer siden, Moskus skrev: Den nye versjonen fungerer ikke som perfekt. Den lar seg ikke styre (og det er uvisst hvor mye problemer den lager i et Z-wave mesh) hvis 1) den ikke er koblet til noe eller 2) det som den er koblet til er skrudd av. Ah, er det mulig Fibaro?!? ? Bør nesten hamstre et par av den forrige versjonen, for firmware oppdatering får vi (HS3) jo aldri tak i ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Heiland Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Virker som om assosiasjoner er ett problem i ZW5 versjonen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 16 timer siden, iceball skrev: Ah, er det mulig Fibaro?!? Bør nesten hamstre et par av den forrige versjonen, for firmware oppdatering får vi (HS3) jo aldri tak i Vi får håpe at dette er en feil som gjør at Fibaro pønsker ut en måte å få oppdatert firmwaren via homeseer eller lignende. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hvilke firmware har dere på de som ikke funker skikkelig? Og vet dere om det er kommet en ny oppdatering som fikser det? Den jeg nettopp har fått er version 3.2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 3.2 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superzite Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Gikk til innkjøp av 11 Fibaro Wall plug med fw 3.2 - Ser nå at de er veldig ustabile og rapporter feil status osv.. De skrus seg av, status i HS er off/on selv om den står på eller av osv.. Noen som har tatt opp dette med Fibaro eller prøvd å returnere disse ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superzite Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Device history siste 6 timene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anderssv Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Har ikke sett sånn oppførsel. Det jeg har sett har bare vært relatert til om den har last eller ikke. Jeg bruker den nå bare på oppvaskmaskinen, og der fungerer det bra så har ikke returnert min selv om jeg sikkert burde. Anders, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superzite Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 10 minutes ago, anderssv said: Har ikke sett sånn oppførsel. Det jeg har sett har bare vært relatert til om den har last eller ikke. Jeg bruker den nå bare på oppvaskmaskinen, og der fungerer det bra så har ikke returnert min selv om jeg sikkert burde. Kan det være slik at den rapporter at den står AV når den ikke har last ? Får ta en detaljert gjennomgang når jeg kommer hjem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 7 minutter siden, Superzite skrev: Kan det være slik at den rapporter at den står AV når den ikke har last ? I så fall, kan du prøve å endre parameteren som gjør at den regner sitt eget forbruk inn i gjeldende last? Da vil effekten aldri være 0 watt, kanskje det også gjør at den ikke rapporterer seg selv som av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superzite Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 HS sider OFF, men Fibaro Wall plugg er på .. Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut hva som er feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JxxxIxxx Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Kjøpte noen slike plugger uten å være klar over denne problemstillingen. På den første pluggen jeg aktiverte er problemet i alle fall tydelig til stede og ser ut til å arte seg slik at dersom forbruk faller under en eller annen verdi så rapporterer pluggen at den er "off" til tross for at den fysisk sett er "on". Jeg koblet den tll en panelovn på 750W som har en intern termostat, for å teste. Når termostaten slår av varmeelementet, så slår devicen i HS seg til "Off". Når termostaten slår på igjen varmeelementet så kommer devicen på igjen i HS. Men fysisk sett er pluggen PÅ hele tiden. Jeg kan faktisk konsekevent "slå av og på" devicen i HS ved å flytte temperaturinnstillingen på ovnen opp og ned slik at varmeelementet slår ut og inn. Jeg lot pluggen stå i noen timer og da var loggen i HS full av av- og på-meldinger fra pluggen. Det ser ikke ut til at det gjør noen forskjell hvorvidt pluggen er innstilt til å regne eget forbruk som en del av last eller ikke, den oppfører seg likt uansett. I mitt tilfelle så ligger registrert forbruk på rundt 3W når termostaten på panelovenen har slått av varmeelementet. Jeg antar at det er summen av pluggens eget forbruk pluss forbruket til termostaten på ovenen. Så forbruket trenger tydeligvis ikke falle helt til null før den rapporterer "off". Neste punkt er kanskje å finne ut hva som er er "innslagspunktet" for Watt for når den rapporterer seg selv som "off". Dette kan vel ikke betegnes som noe annet enn en feil i produktet. Men usikker på om jeg skal ta bryet med å returnere pluggene. Til en del typer bruk har denne oppførselen ingen ting å si (så lenge det ikke er andre problemer knyttet til dette som jeg ikke har sett), men til andre typer bruk (slik som panelovnen) er denne pluggen ubrukelig, da man ikke kan stole på status i HS. Har akkurat starta opp med hjemmeautomasjon og Homeseer, og erfaringen så langt er at dette tar mye tid. Slike "mysterier" som dette er utrolig frustrerende og tidkrevende..... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 11 minutter siden, JxxxIxxx skrev: Når termostaten slår av varmeelementet, så slår devicen i HS seg til "Off". Når termostaten slår på igjen varmeelementet så kommer devicen på igjen i HS. Men fysisk sett er pluggen PÅ hele tiden. Jeg kan faktisk konsekevent "slå av og på" devicen i HS ved å flytte temperaturinnstillingen på ovnen opp og ned slik at varmeelementet slår ut og inn. Jeg lot pluggen stå i noen timer og da var loggen i HS full av av- og på-meldinger fra pluggen. Hmmm! Er dette muligens en "feature"? Kan noen poste hvordan assosiasjonene for denne er satt opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 46 minutter siden, JxxxIxxx skrev: Har akkurat starta opp med hjemmeautomasjon og Homeseer, og erfaringen så langt er at dette tar mye tid. Slike "mysterier" som dette er utrolig frustrerende og tidkrevende..... Men du har gjort en god detektivjobb ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.