Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa kan nå settes til norsk tid


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Satte meg ned og skulle teste ut den litt tungvinte måten å få Alexa til å kunne norsk tid (ref. http://beebom.com/how-to-set-up-and-use-amazon-echo-outside-us/) da jeg plutselig fikk mulighet til å endre tidssone rett i webgrensesnittet på alexa.amazon.com !

 

Dette må være rimelig ferskt, det er ikke så mange dagene siden jeg var inne der...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ganske nytt. Men før denne oppdateringen så var det rimelig enkelt å få norsk tid på Alexa etter at de begynte å selge den i England. Gibraltar tilhører England, men ligger i Norsk tidssone. Var bare å bruke google Maps og finne en adresse i gibraltar, og vips så hadde en Norsk tid.

 

Nå selges Alexa også i Tyskland, og samme fremgangsmåte kan benyttes med en tysk adresse.

Men nå ser det ut til at vi slipper dette. Nå mangler det bare at vi kan legge inn Norsk adresse, og kanskje få henne til å snakke Norsk? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Snowman skrev:

Nærmeste mc, Donald, vær, post office og det meste.

Dog viker trafikk, og comute time ikke.

Så litt av hvert blir mye bedre, og noe virker ikke.

 

Det er jo godt for noe, kanskje :P Må se om jeg klarer å lure den over til vestlandet når jeg finner tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Prøv å få til Stavanger først, post koden til meg, og så prøv Haugesund... :D 

 

Hehe will do :P 

 

Men har litt begrenset med tid på å tukle med slik om dagen, med 3 relativt tunge fag på høgskolen og ett lass av prosjekter som nærmer seg på jobb så må en prioritere det som er viktigst :P

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den ‎06‎.‎01‎.‎2017 klokken 9.01, Snowman skrev:

http://www.echotalk.org/index.php?topic=228.0

Tar tid å få det til, fikk til Oslo og en gate i sentrum.

 

 

Kan du være så snill å legge ut hele RAW teksten du brukte (minus Account og DeviceID selvfølgelig) så sparer du oss andre for den samme knotingen som du refererer til ?

Please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You word is my command :-) Tok meg mer en en time første gang for å si det slik.

{"deviceAccountId":"XXXdinedataXXX","deviceAddress":null,"deviceAddressModel":{"city":"Oslo","countryCode":"NO","county":"Oslo","district":"Oslo","houseNumber":null,"label":"Mollergata, Oslo, 0179, Norway","postalCode":"0179","state":"Oslo","street":"Mollergata Ave"},"deviceSerialNumber":"XXXdinedataXXX","deviceType":"XXXdinedataXXX","firstRunCompleted":true,"notificationEarconEnabled":true,"postalCode":"0179","responseStyle":"CONCISE","searchCustomerId":"XXXdinedataXXX","temperatureScale":"CELSIUS","timeZoneId":"Europe/Oslo","voiceCastEnabled":null,"autocastToThisClient":false,"isSaveInFlight":true}

16 hours ago, Fermate said:

Kan du være så snill å legge ut hele RAW teksten du brukte (minus Account og DeviceID selvfølgelig) så sparer du oss andre for den samme knotingen som du refererer til ?

Please!

 

Endret av Snowman
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var virkelig ikke "rett" frem å få satt adresse. 

Har testet med samme data som hos Snowman (med egne account og DeviceID'er), for å "få" den over landegrensen i det minste. 

Får 200 i respons om en kjører PUT uten å endre på orignalstringene man får mot en adresse i f.eks, England. , men så snart en endrer til Oslo adressen så er det 400 og Bad Request.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.