Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du automatisert idag/Hva har du gjort på dine prosjekter idag


Anbefalte innlegg

Den ‎24‎.‎03‎.‎2017 klokken 21.00, Moskus skrev:

Pushalot var ikke lenger å finne i Windows Store etter en nødvendig reset av telefonen, men PushSafer er. Koster faktisk bittebitte litt per push, men ikke mer enn jeg kan leve med. Men har imidlertid flere muligheter jeg liker, og greit med kun én tjeneste for å nå forskjellige enheter med forskjellige OS. :) 

 

Plugin på vei:

pushsafer.png

 

Glimrende. Savner virkelig Pushalot.

Venter i spenning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gjelsvik skrev:

Litt O/T, men mqtt er det bare en protokoll i software, eller krever det også noe hardware?

 

Ja, det er en software-protokoll. Du trenger en såkallt "broker" som står å hånterer MQTT-meldingene, f.eks. Mosquitto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.3.2017 klokken 22.18, xibriz skrev:

Fikk koblet opp garasjeportåpneren i dag.  Slengte på en DHT som bonus. 

 

PS! Jeg har patent på jalla løsninger så ikke kopier :P

 

 

20170328_215521.jpg

 

Versjon 2 av garasjeportåpneren. Nå med egen boks og avstandsensor for å sjekke om porten er åpen eller igjen.

 

 

20170405_202459.jpg

20170405_205440.jpg

20170405_205445.jpg

20170405_205659.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, iceball skrev:

Hva med pushbullet? Er gratis, bred app-støtte og gratis plugin finnes til HS.

.... er det gratis da? Var snakk om betaling på et eller annet tidspunkt, jeg fikk mail om det.

 

Finnes uansett ikke til Windows 10/Mobile i stabilt format, så den ble fort uaktuell. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moskus skrev:

.... er det gratis da? Var snakk om betaling på et eller annet tidspunkt, jeg fikk mail om det.

 

Finnes uansett ikke til Windows 10/Mobile i stabilt format, så den ble fort uaktuell. ;) 

Joda, fortsatt gratis for å sende vanlige push-meldinger. Må betale for å sende over 100 SMSer eller tilsvarende hvis man gjør det via android.

Windows mobile støtten er kanskje ikke i stabilt format nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Patch-saturday" - den kjedelig delen av hjemmeautomasjon... :P

ESXi 6.5 patchet til siste versjon, HS3 oppdatert til siste versjon (.318, som de har glemt å infomere om på "current downloads", for den peker fortsatt på .313...).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

"Patch-saturday" - den kjedelig delen av hjemmeautomasjon... :P

ESXi 6.5 patchet til siste versjon, HS3 oppdatert til siste versjon (.318, som de har glemt å infomere om på "current downloads", for den peker fortsatt på .313...).

 

Det der er noe som burde vært automatisert;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgradert ESXi hosten min med enda en CPU, hatt den lenge, men måtte vente år og dag på kjøler, og atter ei stund på chim (delidded CPU)

 

17858812_10154210504826739_1256292926_o.thumb.jpg.62738aacf0d37ec606120f2ab8da94a5.jpg

17838449_10154210504781739_1168782360_o.thumb.jpg.12b289e21d1f723d91d4dda3a59ff052.jpg

58e94b85d7eaa_Utennavn.png.90e8a65fd0943fe75ebac9ddbc846567.png

 

Forslag til noe kult jeg kan kjøre på den?

Føler den er litt overkill for en liten ubuntu distro med Domoticz + et  enkelt windows VM.

Tenker hive inn pfsense og kjøre en ruter, men flere planer har jeg ikke. Plex kanskje?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått gjort mye synes jeg. Hatt en skikkelig opprydding i serverracket mitt. Det var ikke bare bare... Så har jeg virtualisert Homeseer maskina mi inn på en ESXI host, siden jeg har fått igang RPi med ser2net, og også fått tak i Virtuelle drivere til serieporten, slik at jeg kan bruke GC 100 portene til matrisa mi Jeg har også fått opp en RPi med OSMC og Kodi, så da bruker jeg det i stedet for en stasjonær PC

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For snart fem år siden, satte jeg opp noen lysdioder og mikrobrytere for å kunne se status på garasjeporten.

Garasjen er vinklet så vi ikke kan se porten uten å måtte gå ut av huset.

Lysdiodene er plassert i vinduet på garasjen. 

Planen var å koble en z-uno til dette, men innser at tiden ikke strekker helt til, så en MIMOlite ble løsningen.

Denne var (nesten) bare å koble til eksisterende opplegg, endelig kan porten kontrolleres og overvåkes av Homeseer

 

IMG_8595.thumb.jpg.b8b8d8a3ed5ffc96877ba1638300450e.jpgIMG_8597.thumb.jpg.ceff41d4ee9fc18d43958c451d015ea6.jpgIMG_8596.thumb.jpg.fc4d39960d5715dec4465d8d1eb84874.jpg58e9d75f6ad2f_ScreenShot2017-04-09at08_14_10.thumb.png.0f03b10fe8988bbe0a257772dd6f4e83.png

 

IMG_8599.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/04/2017 at 10:18, iceball said:

Hva med pushbullet? Er gratis, bred app-støtte og gratis plugin finnes til HS.

 

Har du noe mer informasjon om denne? Jeg finner ikke noen plugin for HS der. Websiden til han som lager den har ingen downloads nå, og det er ikke tilgjenglig gjennom HS3 sin "appstore". Har du noen fungerende linker til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, TomB skrev:

 

Har du noe mer informasjon om denne? Jeg finner ikke noen plugin for HS der. Websiden til han som lager den har ingen downloads nå, og det er ikke tilgjenglig gjennom HS3 sin "appstore". Har du noen fungerende linker til dette?

er da vel like bra å bruke pushover? https://pushover.net/

bruker det og det er et hav av muligheter til sending av beskjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Håvardgj said:

er da vel like bra å bruke pushover? https://pushover.net/

bruker det og det er et hav av muligheter til sending av beskjeder.

 

Ja, hvis det har samme mulighet med å sende gratis push meldinger til app på mobil så er det forsåvidt helt greit det. Jeg bare fant den andre først tydeligvis, bruker du denne her selv?

 

Det koster 55,- å betale for en IOS versjon, er det alt man må ha? Eller må man betale for hver device?

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, TomB skrev:

 

Ja, hvis det har samme mulighet med å sende gratis push meldinger til app på mobil så er det forsåvidt helt greit det. Jeg bare fant den andre først tydeligvis, bruker du denne her selv?

jepp,

 

Screenshot fra noe jeg testet. muligheter til å kjøre override på lyd, så om det er noe veldig viktig som må frem, kan du sette egendefinert volum og lyder på f.eks alarmbeskjeder.

2017-04-10_1527.png.17b86e5786b055cb9c1607eac3a0b26f.png

 

 

sakset fra siden deres. med 7dagers trial-periode, og 4.99$ for "ubegrenset" bruk (mer enn nok for min del ihvertfall), vil jeg si at dette er en rimelig løsning.

Sitat

Pushover has no monthly subscription fees and users will always be able to receive unlimited messages
after a free 7-day trial by making a one-time license purchase for our Android, iOS, or Desktop apps.

Applications can send a large number of messages for free each month, subject to monthly limits.

 

-----------

How much does Pushover cost?

Short answer: After a 7-day free trial, it costs $4.99 USD once, per-platform (iOS, Android, Desktop), to use on as many of your own devices1 on that platform as you want. There are no monthly or yearly fees and you can receive as many notifications as you want.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Håvardgj skrev:

jepp,

 

Screenshot fra noe jeg testet. muligheter til å kjøre override på lyd, så om det er noe veldig viktig som må frem, kan du sette egendefinert volum og lyder på f.eks alarmbeskjeder.

2017-04-10_1527.png.17b86e5786b055cb9c1607eac3a0b26f.png

 

Jeg bruker også PushOver, via script. Varsler basert på om jeg er hjemme eller ikke (f.eks ikke varsel om at noen ringer på døren om jeg ikke er hjemme). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, ZoRaC said:

Jeg bruker også PushOver, via script. Varsler basert på om jeg er hjemme eller ikke (f.eks ikke varsel om at noen ringer på døren om jeg ikke er hjemme).

 

Jeg har installert nå og betalt for en klient og det ser ut til å fungere helt nydelig, takk for tipset :)

 

Neste nå blir å finne ut hvordan jeg eventuelt kan få den til å ta et screenshot fra kamera ved døra når det ringer på. Er det noen som bruker BlueIris som har erfaring med hvordan plugin fungerer gjennom HomeSeer, er det mulig å få en event til å trigge et screenshot og så sende dette på Pushover (eller epost om nødvendig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.