Hr Kotelett Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Merko skrev: Da har jeg ordnet slik at jeg kan snakke til klokken, slik at den kan utføre kommandoer. Eksempelvis "Skru av lyset i stua". Også norsk feedback på kommandoene. Må bare tenke ut hvilke høytalere jeg ønsker i de forskjellige rommene.. hmm. Fordelen med klokka fremfor mikrofon rundt om kring er jo at man ikke må "skrike" til mikrofonen om man er på litt avstand. Bare bruke vanlig stemme så fanger mikrofonene det opp Må bare finpusse på kodinga, så lage et system slik at jeg enkelt kan legge til nye kommandoer uten at det må hardkodes. Jeg har ikke vært så high tech som Merko jeg har bare fått automatisert akvarielyset, så nå får fiskene sin daglige dose lys til rette tidspunkter ^^ Endring:quoted merko sin post så den ikke forsvant nederst på side 10 ^^, er jo en god grund til å begynne å gå med klokke igjen Endret 17. desember 2016 av Hr Kotelett 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) har da fått satt opp en Wifi-temperatursensor basert på Actubus sin guide, forskjellen er at min er basert på en WeMos og DS18B20 isteden for en DHT11 noen små endringer måtte til i koden, men det var nokså enkelt å sette opp, Edit: var så enkel å lage at jeg måtte lage en til. dermed er det nå 2 stk i systemet mitt =) ESP8266 DS18B20 HS JSON.txt Endret 18. desember 2016 av Håvardgj 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Jeg har satt opp en Zee2 med 8 noder hos mormor. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 1 minutt siden, Moskus skrev: Jeg har satt opp en Zee2 med 8 noder hos mormor. hva synes hun om smart-funskjonaliteten? vurderer å sette opp noe lignende med foreldrene mine, men de er litt tvilsomme til alt som har med data/elektronikk å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 11 timer siden, Håvardgj skrev: hva synes hun om smart-funskjonaliteten? Nå har hun kun hatt det i 15 timer, så det er litt tidlig å få dommen enda. Men hun var positiv til å få automatisk lys. Foreløpig har hun ingenting til å overstyre dette med (verken smarttelefon, nettbrett eller løse brytere), det må komme på sikt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 50 minutter siden, Moskus skrev: Nå har hun kun hatt det i 15 timer, så det er litt tidlig å få dommen enda. Men hun var positiv til å få automatisk lys. Foreløpig har hun ingenting til å overstyre dette med (verken smarttelefon, nettbrett eller løse brytere), det må komme på sikt. Alexa? Om hun er stødig i engelsken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 29 minutter siden, Salvesen skrev: Alexa? Om hun er stødig i engelsken No such luck. Kun norsk. Alexa er et fint leketøy, men foreløpig er ingen av alternativene intuitive nok for "mannen i gata" til at det fungerer knirkefritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 1 minutt siden, Moskus skrev: No such luck. Kun norsk. Alexa er et fint leketøy, men foreløpig er ingen av alternativene intuitive nok for "mannen i gata" til at det fungerer knirkefritt. Enig i det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Fant nettopp igjen rfxtrx med schvær antenne samt en uzb1. Vært 'borte' siden forrige gang vi flyttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 I dag har jeg sittet ned og gjort en del endringer på kjøkken-nettbrettet. Lagt inn mer relevante ting, samt endret ikoner og etter egen mening fått det ganske elegant. Med endringsbegrensingene i ImperiHome er jeg faktisk veldig fornøyd med resultatet. Alle ikoner er fra http://www.flaticon.com/ 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Fått automatisert den ene av urtelysene mine da den lokale Kjell & Co har fått inn igjen Fibaro Wall plug. Noen andre som driver med hydroponisk eller aeroponisk dyrking her forresten? Her er det jo rom for automatisering og sensorer på veldig mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 9 timer siden, Norseman skrev: Noen andre som driver med hydroponisk eller aeroponisk dyrking her forresten? Jeg har en Smart Herb Garden fra Click And Grow. Skal ta en ny runde på sakteTV.com til våren. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Satt ny rekord i å få lysstyring på toalettet nede. Kjøpte meg en everspring z-wave sokkel hos Tronika igår ettermiddag og monterte den på kveldingen. Med de som skal bak brytere tar det gjerne noen uker Nå er den ikke like pen (usynlig) som dimmer2, og ikke like praktisk mtp å fortsatt kunne bruke lysbryteren om Homeseer er nede, men da får vi heller ha døren oppe. Og så bygger den såpass at jeg ikke får på igjen kuppelen. Men på den lyse siden har jeg fått mitt første "helautomatiserte" rom i huset, med magnetsensor på døren og z wave lysstyring i taket. 1 down, a dozen++ to go ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 3 timer siden, Hr Kotelett skrev: Satt ny rekord i å få lysstyring på toalettet nede. Kjøpte meg en everspring z-wave sokkel hos Tronika igår ettermiddag og monterte den på kveldingen. Med de som skal bak brytere tar det gjerne noen uker Nå er den ikke like pen (usynlig) som dimmer2, og ikke like praktisk mtp å fortsatt kunne bruke lysbryteren om Homeseer er nede, men da får vi heller ha døren oppe. Og så bygger den såpass at jeg ikke får på igjen kuppelen. Men på den lyse siden har jeg fått mitt første "helautomatiserte" rom i huset, med magnetsensor på døren og z wave lysstyring i taket. 1 down, a dozen++ to go Vil ikke en Philips HUE pære egne seg bedre til det formålet? fungerer sammen med HS + at det fungerer selvom HS eller HUE-systemet er nede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Men men nå er jo det for seint :-P Men må jeg ikke ha en hue bridge til det? men tanken sveipet meg ikke nei. Var litt for å få en aktiv node i 1 etg og at jeg gikk for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Trenger en bridge ja. Men kjøper du en http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/HUEE27START/philips-hue-startsett-9w-a60-e27-3-sett eller http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/HUEAMBE27KIT/philips-hue-belysingsett-hueambe27kit så får du jo en nesten gratis. Jeg jobber mot at alle lysene hos meg skal kjøre på Philips HUe systemet. veldig enkelt. fungerer bare Det at det kan snakke med resten av hjemmeautomatikken gjør jo alt mye bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 De siste dagene har jeg samlet alle temperaturmålingene mine i ett system: EmonCMS. Det er egentlig til strømmåling, men fungerer OK til temperatur også. Det eneste jeg ikke har fått til er å lage en gjennomsnittsgraf av flere temperatursensorer for å finne middelverdien på ett gitt tidspunkt. F.eks. hvis der er 23 grader i stuen og 22 på kjøkkenet vil jeg at grafen skal vise 22.5. Jeg har temperaturer fra alt av Verisure-utstyr + 433 Mhz i Telldus + YR sin værmelding. Sammenligning mellom værmelding (blå) og faktisk målt (gul) utetemperatur. Alle målinger i 1. etasje (3 stk Verisure + 3 stk Telldus): God Jul! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Python script som starter HVAC i bilen, kjøres via morning event når jeg står opp eller når jeg trenger det via Alexa Da var jeg kvitt enda en app jeg må huske på å bruke i tide og utide Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Etter litt inspirasjon fra Mark Zuckerbergs system, så har jeg lagt til slik at huset mitt kan oversette ord. Eksempelvis: Jeg sier > "Hva er butikk på fransk?" Huset Svarer > "boutique" på høytalerene (med fransk aksent selvsagt ) Den støtter også settninger som "Hva er dette er en test på fransk?". Fungerer overraskende bra så langt. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Endelig fått programmert opp IR blasteren til varmepumpen(zxt-100) manuelt og satt opp events til de forskjellige husmodusene. Da var jeg straks klar til å sende inn varmestyring tilskudd til enova Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 I går fikk jeg satt opp lokal MQTT til mobiler og tablet som erstatning for AutoRemote. Alt av merkbar delay er nå borte! Det var såpass gøy at jeg fortsatte å leke meg med Tasker og MQTT og nå har jeg en IR blaster som styres via tasker(må via mobil ettersom det kun er en android API til IR blasteren...) samt at mobilen kan sende IR via AnyMote i tillegg. Har også lagt inn announcement, voice control og skjerm på/av styring via MQTT. MQTT er nok en av mine nye favoritter innen protokoller til hjemmeautomasjon. Guide kommer nok snart på oppsett av MQTT mot tasker. Noe jeg ikke nødvendigvis gjorde i går, men fikk endelig verifisert at fungerte, var varsling av når vaskemaskin er ferdig. Jeg har en noe vanskelig vaskemaskin når det gjelder varsling av ferdig maskin basert på strømmåling. Dette på grunn av at det er en kombinert vaske og tørke maskin og at den har alle slags antikrøll modus som gjør at den bruker noe strøm når den er ferdig med å vaske. Løsningen ble å lage "profiler" for de forskjellige modusene, så nå kan jeg se om den vasker/tørker, kjører antikrøll eller er i standby, Varsling skjer når maskinen enten går inn i antikrøll eller standby. Nå mangler bare å "mase" dersom vaskemaskindør ikke bli lukket opp etter at vask er ferdig samt skille mellom vasking og tørking. Det skillet er vanskelig ettersom at de har nesten samme effektforbruk. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiderikFrom Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 (endret) Helt hjemmelaget maleribelysning: Deler: LED-strips 2300K: https://www.aliexpress.com/item/2300k-2700k-3200k-6500k-SMD2835-LED-Strips-300LEDs-5m-DC12V-5mm-PCB-Width-High-Quality-LED/32662387976.html?spm=2114.13010608.0.0.cBIIRH Hals: https://www.aliexpress.com/item/2pc-Dia-8mm-Desk-lamp-holder-led-gooseneck-L-25-30-40-50CM-metal-plumbing-hose/1417310101.html?spm=2114.13010608.0.0.EH1ZYT Bare brukt selve diffuseren/hodet: utgått, men det fins lignende fortsatt Endret 29. desember 2016 av DiderikFrom 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Når du knoter og googler, og blir lettere irritert for Fibaro dimmer 2 funker som den skal bortsett ifra at verken status (on/off) eller dimming fungerer ifra homeseer. Så ser du plutselig det at Multi Switch Level 1 ikke er der, bare Multi Switch Level 2. Og den skal jo ikke reagere. Av en eller annen grunn har ikke Multi Switch Level 1 kommet med under inkluderingen. Eksluder og inkluder på nytt. Volà! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 I går fikk jeg testet dorita980 og rest980 på robotstøvsugeren og det fungerte bra. Neste steg er at når jeg slår på alarmen (Verisure) mellom klokken 0700 og 2000 betyr det at jeg er på tur ut av huset, og da kan støvsugeren starte og jobbe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Aage Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 For et par dager siden: Satte opp Philips HUE i gå-inn-garderoben, i tillegg til Huemotion. For å gjøre forsinkelsen mellom Huemotion og lys på, sender Huemotion signal direkte til lysene, i tillegg til HS, mens av-kommando tar HS seg av. I går: Fikk låne et lite x10-panel av svigerfar med tre knapper på. Satt opp ved utgangsdøra og styrer alle lys av og på i første etasje og kjeller. I dag: Ryddet litt i HS. Gjemt en del linjer, byttet rom på diverse og satt opp en knapp på panelet ved døra til å gi meg pushover med temperstur ute osv. Nå: Får grå hår fordi jeg ikke får fyr på Tellduspluggene jeg har kjøpt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.