Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

Den 25.9.2016 klokken 20.27, Moskus skrev:

Ikke akkurat i dag, men jeg har kjøpt en ny router. En ny Router. Med stor R.

Det er Routeren for Menn. Med stor M!

 

OK, sersiøst. Det er en MikroTik hAP ac, og la oss si at det gir en helt annen følelse enn alle routere jeg har vært borti (og det er faktisk en del etter hvert) beregnet på forbrukere. Ikke var den dyr heller. Kjøpt av/hos @Lazarus.

 
1169_m.png
 
I motsetning til min gamle Asus RT-66U har du tilgang til alle innstillinger rett ut av boksen, du må ikke bruke en annen firmware (f.eks. Merlin) for å kunne sette DHCP-options og slike ting. Det medfører også at oppsettet blir mer avansert enn forbruker-rettede jeg er vandt til, men du verden så hendig. Det skumle er at nå oppdager jeg hvor stort kunnskapshullet om nettverk egentlig er. Jeg har alltid tenkt at jeg har kontroll på det viktigste, men jeg har så vidt vært borti overflaten.

 

10/10 would buy again.

 

Hvordan er den trådlsøe dekkningen på denne? Holder det med en slik for hele huset eller må du sette opp flere AP'er?
Eksterne antenner?
Har i dag en https://www.asus.com/no/Networking/RTAC87U/

Den fungerer fint i forhold til dekkning av huset, men ikke veldig konevennlig å ha på veggen i stua...

mvh tonheim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tjwesterby skrev:

Hmm, hva koster noe sånt som den der? Har fiber inn i dag, og min Huawei router er alt annet enn stabil og rask (pluss at dekningen over 3 etasjer i ett rekkehus er heller laber)

Ca 1200,- ?

Selges på proshop.no hvis jeg ikke husker feil. Kjøp hAP AC modellen. Den er jeg veldig fornøyd med. Jeg har vel solgt et titalls slike i de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.3.2017 at 21:43, backspace said:

 

 

Planlegger en trådløs bro på et par hundre meter så fikk 2 x  Ubiquiti LiteBeam ac i dag med DHL.

 

 

Oppdater oss med resultat!

 

har selv en 300m p2p link med mikrotik og får et par hundre mbit gjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 hours ago, Gjelsvik said:

Oppdater oss med resultat!

 

har selv en 300m p2p link med mikrotik og får et par hundre mbit gjennom den.

Will do? Skal monteres til helgen som kommer så får en se om en får det de lover med 450 Mbit på 5Mhz bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper mest fra Aliexpress og noen ganger fra ebay (som sender fraktfritt fra kina). Det varierer ofte hvem jeg bestiller fra, kjøper ofte fra de som har "tilbud" så kjøper ofte fra forskjellige selv om kjøper samme vare flere ganger. 

 

F.eks. Dome kamera USD 116 fra Aliexpress.

 

Betalte ellers for bullet kamera USD109 og Cube USD 109

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en reiser til Sotra for å kjøpe Z-uno på kjell.com, men finner ut at den ikke inngår i 90% på lager sortimentet :P da skulle jeg heller reist til Bergen sentrum og tronika, men når madammen hadde reservert fat på Kitch'n og leafen er slapp i strikken så ble det bare Fibaro Flood sensor på meg. Skal bruke den til akvariet, så får vi hvertfall beskjed om at nå ligger det 300 liter vann på gulvet, og ikke finner det ut når vi først kommer hjem...

Godt det lå et uno starter kit på meg på posten så får jeg øvd meg litt på den før jeg får handlet Z-uno igjen ^^

Skjermbilde.JPG.fd4d01378034922739fbc27ffb6bdbeb.JPG

Så obs obs, sjekk lagerstatus på Kjell.com før en stikker i butikken om en skal ha noe spesielt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.