Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

17 hours ago, Oddvar said:

Komplett har Netgear Arlo kameraer på tilbud denne helgen. Noen som har erfaring med disse? Ser de støtter IFTTT.

 

Dårlig med både strøm og nettverkskabler på de plassene jeg skulle hatt kameraer.  

Jeg har også vurdert de, men har lest nå flere kommentarer at prisen på batterier gjør at folk angrer kjøpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexa WTE-2, som skal limes på veggen på badet. Venstre bryter skal styre speillys og høyre skal styre taklys. 

 

Det er magnetbryter på døra som slår av og på speillys, lysstyrke varierer med tid på døgnet/husstatus. Men, noen ganger trenger man litt mer lys eller man ønsker å slå på taklyset - da er det tungvint med bryter på utsiden av døra. Så da skal ett trykk opp eller ned på WTE-2 øke/redusere lyset med 10% for hvert trykk. :) 

 

Spoiler

Sub Main (ByVal params as Object)
  Dim parameters() as String = params.ToString.Split(",")
  Dim deviceid As Integer = parameters(0)
  Dim increment_by As String = parameters(1)
  Dim min_val As String = parameters(2)
  Dim max_val As String = parameters(3)

  Dim thevalue
  thevalue = hs.devicevalue (deviceid)
  thevalue = thevalue + increment_by
  If thevalue > max_val Then
    thevalue = max_val
  End If
  If thevalue < min_val Then
    thevalue = min_val
  End If

  hs.SetDeviceValueByRef(deviceid, thevalue, True)
End Sub

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg akkurat noen NodeMCUer på ebay! Tenkte å prøve å sette opp et par som temperatursensorer der jeg allerede har lagt opp strøm. Prøver å kvitte meg med så mange sensorer på batteri som mulig.

 

Fikk også ordna meg en retur på det ene SD-kortet mitt. Raspberry PIen var ustabil en stund og det viste seg å være SD-kortet som sliter med skrivetilgang. Etter reboot ble en del filer korrupte eller så forsvant de. Komplett sendte meg nå et nytt et, uten at jeg måtte sende det gamle inn. De hadde heller ikke den størrelsen på lager så de sendte meg en 32 GB. Topp service av Komplett som vanlig! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.3.2017 klokken 22.45, eirjoh skrev:

Fornøyd med lyden i disse? Tenker å skaffe meg noen høyttalere til kjøkkenet som jeg kan connecte med Echo Dotn, for å få litt mer futt i Spotify.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hr Kotelett Til 699 er de et kupp! God lyd til størrelsen. Veldig kjekt med touch for å bytte sanger, styre volum på hver enkelt, eller pause sanger på alle.

Vet mange elkjøp og lefdalbutikker selger ut samsung multiroomhøyttalerne sine billig, pga de ikke må ha dem i utstilling og sortiment lengre.
Det som er synd med R1 (wam150X) er at de har ekstern strømforsyning, slik at det blir vanskelig å skifte til for eksempel en lengre ledning. Wam 350X har vanlig strømledning.
Jeg kjører en på hvert bad, en på kjøkken og to på stua. Funker fint til sine formål, men ønsker å strømme radio på en enkel måte til de på badene, så skal prøve meg på smartthings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2016 at 22:32, Superzite said:

Hva med ny ventilasjon til huset med zwave ??

Denne ble kjøpt inn i dag. 
http://makitech.no/ventilasjon/boligaggregater/villavent-save-vsr-500
Med en slik: 
http://makitech.no/ventilasjon/boligaggregater/tilbehor-til-boligaggregater/Z-wave-adapter-inkl-nettkabel-og-nettverkskabel

 

Tidligere i uka ble det kjøpt inn 25 philips ligtify spoter..

 

Det neste som står på lista er ett par/tre slike https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/764-termostat-multireg.html?search_query=temp&results=80

 

Få automatisert huset koster vist litt penger.. hehe.. ;-) 

@Superzite Hva er erfaringene dine med ventilasjonsanlegget? Har tenkt på noe lignende hos oss, men det er en investering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.