Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

10 timer siden, DiderikFrom skrev:

Da har jeg fått denne montert!

Kjempespennende!

 

Hva med en liten guide med monteringsanvisning, og bruk (bl.a. inkludering/ekskludering av nøkler) ? Jeg har fått den men manualen var... erm... sterk begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, DiderikFrom skrev:

 

 

Da har jeg fått denne montert!

Funker utmerket til å slå av og på alarmsystemet. Keypaden står litt gjemt inne i garderoben, rett innenfor døra

Jeg er ikke bekymret for sikkerheten fordi:

 

Jo, den er koblet til en Fibaro universal sensor, og ja, man kan bare kortslutte en ledning for at den skal slå av alarmen, MEN når noen først har kommet inn har man bare kort tid å agere på. Jeg har gjort det slik at alarmen ikke kan slås av med keypad'en dersom den først har begynt å ule (dvs. timeren med advarselspip er utløpt). Videre er universalsensoren så liten at den får plass inni keypad'en. Keypad'en er igjen låst fast i veggen og forseglet bak slik at kabinettet må ødelegges helt for å komme til universalsensoren, det klarer ingen på 30 sekunder...

Ulempen er at jeg ikke kommer til universalsensoren igjen uten å ødelegge keypad'en, men den kostet jo bare en drøy hundrings...

 

 

Legg gjerne ut en litt mer detaljert fremgangsmåte og litt bilder av installasjonen for oss som er litt ferske ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ett par meter extensions på en hue lightstrip som brukes under kjøkkenbenken, trengte litt ekstra lengde for å få de skikkelig montert. I dag plukker jeg opp en ZXT-120 IR extender, har anymote pr i dag men denne er ubrukelig uten telefon i hus. Så den nye vill i all hovedsak styre varmepumpe og robot støvsuger når jeg ikke er hjemme. Anymote var egentlig ett bomkjøp da den er så begrenset, men selve telefon appen er fin å ha så den blir værende enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, havnegata skrev:

Hvilken varmepumpe er det du har? Jeg har Toshiba RAS-M18 og lurer på om noen har klart å styre den

 

Jeg har en electrolux sak, husker ikke modell nummeret i farten. Den styres greit via anymote men var noe knotete å få inn. Men siden den ikke vill styre uten mobilen til stede går jeg for en ny IR blaster, satser på at den fikser biffen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ny Smartklokke i helgen.

Veldig fornøyd med min Samsung Gear S2 som jeg har fra før, men da den kjører på Tizen OS istedenfor Android Wear, så gjør det enkelte ting litt mer komplisert \ tungvindt for meg, så da får jeg teste ut Android Wear :P Det var også 45% rabatt på den (originalpris 3500), så passet veldig greit :)

 

Kommer forhåpentligvis med litt showoff iløpet av uken\neste uke med hva jeg har i planene med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet inn til varmestyrings prosjekt i dag :)

 

3 x 4-1 sensor for temp +++

2 x fjernstyrsbryter til panelovn

1 x heatit termostat

1 x RFID leser med knappepanel

 

Ska bli en fin romjul for å få dette på stell kjenner jeg :) I tillegg kommer IR blaster til varmepumpen som jeg allerede har og netamo stasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Merko skrev:

Kjøpte meg Philips HUE Motion Sensor. visste ikke en gang at de eksisterte :D blir spennende. ikke så steingal pris  heller..  håper de kan brukes mot homeseer etterhvert.

Har ikke bare fått gode skussmål:

http://www.tek.no/artikler/test-philips-hue-motion-sensor-og-hue-white-ambience/350834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Merko skrev:

Er vel bare appen som har fått noe negativ kritikk. den brukes jo ikke i mitt system så det går nok bra :D

Joda, men når den sensoren ikke kan inkluderes i HomeSeer, er du vel fort like langt... ?

 

Noen grunn til at du valgte denne over en Z-wave-variant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Moskus said:

Joda, men når den sensoren ikke kan inkluderes i HomeSeer, er du vel fort like langt... ?

Den er da støttet i JowiHue.

 

http://www.vuyk.info/hs/jowihue/motionsensor

 

Sitat:

"Be aware that motion sensor updates are retrieved by polling. The speed of updates - and because of that response - will be limited by that. I have been testing with a refreshrate of 2 seconds, which could be quite fast in some bridge configurations. In this case, the motion sensor updates fast enough towards HomeSeer to switch on zwave lights in a time that is 'half a step into a room“ to “one full step into a room”. For me this is very acceptable as my old x10 sensors were regularly slower then that."

 

Dog, ikke dermed sagt at dette er det beste valget av sesor -- jeg har ikke prøvd den. Jeg ville valgt Fibaro sin dersom jeg hadde rikelig med annen z-wave, men (jeg sier det igjen) Hues pærer har i hvert fall det beste lyset på markedet.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Screen Shot 2016-12-08 at 17.03.58.png

 

«Nye lysbrytere» for bord. David Andersen ca. 1910 sterling sølv med guilloche emalje. Dette er vel opprinnelig »tjernerbjeller», men de blir fine med passende ledning (som er i bestilling) koblet til den binære inngangen på en (gjemt) Fibaro dørsensor. Da får de scene-funksjonalitet dersom man ønsker.

Bruk er ikke helt bestemt, men på nattbordet for nattmodus, for å styre rullegardiner, i stua for å endre lysmodus &c.

 

 

 

Endret av DiderikFrom
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dørklokka varsler nå Smartthings via en fibaro dørsensor som har støtte for push button internt.

Standard 8v ac trafo, en ding-dong og en venn som ordnet så puls til fibaro dør sensoren ikke ble drept av strøm.

Funker som fjell.

 

Snømannen

Skjermbilde 2016-12-20 kl. 20.45.16.jpg

Push.png

Dørklokke.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno-z for å koble sammen brannvarslersentral slik at jeg kan på sikt automatisk slå på soveromslys ved brann og evt også trigge brannvarsler ved innbrudd.

Fibarro dimmer for å teste ut overnevnte plan.

Impulsfjærer

Ett par Loh temp og fukt målere (dukket kjapt opp i RfxCom)

En fuktmåler for planter med tanke på å teste ut automatisert vanning

 

Alt dette fra diverse forumtråder med mye fin (og kostbar) info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, KnutM said:

Hvilken brannvarslersentral har du?  

Jeg ser nå at jeg uttalte meg ukorrekt.

Jeg har en haug med Deltronic PHR-1211. I tillegg har jeg en tilleggsmodul Deltronic CM-02 som kan både gi status og påvirkes til å sende til alle røykvarslere.

Ulempen idag er at Deltronic PHR erstattes av PHX og de er selvfølgelig ikke kompatible. Men jeg tror jeg har nok slike bokser til de viktigste stedene i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestilte jeg følgende:

 

2 x Foscam FI9900P IP kamera

1 x RGBW controller Z-Wave

1 x Scene Master

1 x Signal Router (forsterke Z-wave til utendørs bruk)

1 x Aeotec Garage Door Controlller

 

I går var det Imperihome plug-in samt at jeg vurderer UltraNetCam3 plug-in, men ville vært kjekt med input fra andre som bruker den om det er verdt det.

 

Neste blir å utvide med litt mer Nexa dør-sensorer (vil bare ha enkel varsling på garasjen), samt en range externder og kanskje begynne på lyset i garasjen også. Det tar aldri slutt når man først har begynt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt: ?

Så nå blir det en del MQTT enheter via NodeMCU, test av mysensors og en liten test av RFLink mot Milight. ?

 

Av annet så fikk jeg til jul av kona(!), som normalt har en streng "ingenting som går på strøm i gave" regel, en stk NodeMCU og en NRF24L01. ??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.