Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Komlo

Spørsmål

Heisann, godtfolk!

 

Min første tråd på forumet, og null erfaring frå smarthus. Men håpar de kan hjelpa meg litt.

Eg held no på med totalrenovering av bustad, og ønskjer nokre enkle funksjonar når alt er ferdig. Kona er heilt i mot alt som verkar teknologisk eller avansert. Det vert derfor litt utfordringar med gjennomføring. Eg har sjølv lenge hatt lyst til å testa ut diverse løysingar som kan gjera ting litt enklare.

 

Har no leita litt rundt på forumet, utan å finna svar på akkurat det eg lurer på.

 

Kriterier eg/me har for å gå for eit system.

1) manuell styring

"alt" må kunna styrast manuelt, minst like enkelt som frå før. Tenker då på lysbrytarar/dimmarar på veggen, termostatar, vifter osv. Altså manuell betjening med høve for smart styring.

2) 100% stabilt

Det er heilt uaktuelt med noko som helst som krev internett for å fungera. Om programmering av scener, oppdateringar osv ikkje kan gjerast utan nettilkopling kan eg leva med. Men all styring av ting og tang i huset må skje lokalt. Alt må og fungera sjølv om ruteren i huset eller HUBen ikkje fungerer. Eg må t.d. kunna dimma lys, stilla temperatur osv utan nettverk, om noko får ein feil, eller eit batteri er tomt osv.

3) nesten usynleg

Vil ikkje ha blinkande lys, store sensorar, synlege kabelstrekk, pluggar i stikkontaktane osv. Ein lysbrytar må sjå ut som ein lysbrytar, ein stikkontakt som ein stikkontakt osv. Det skal tilsynelatande vera eit ordinært "dumt hus".

4) Ikkje behov for mobil/nettbrett for å styra noko. Tungvint og irriterande. Det må vera automasjon eller manuelt.

 

I tillegg er kriterier som pris, kompatibilitet, lett/intuitivt/brukarvenleg og framtidsretta viktig.

 

Eg ønskjer å kunna:
a) Rørslesensor i nokre rom (boder, gang osv).

b) Brytar/panel for "alt av" eller "alt på" i forskjellige soner. (Eltako sin modusbrytar ser jo fin og smart ut). Ønskjer for eksempel ein brytar til alle stikk på kjøkken eller i stove slik at eg ikkje treng springa rundt å slå av alt før eg kryp i soveposen.

c) Tidsstyring av vannbåren varme i golv. Spesielt nattsenking osv. Men må sjølvsagt kunna regulerast manuelt frå termostat på vegg.

d) Skumringsrele/fotocelle på utelys.

e) Styring av Villavent VSR500 ventilasjonsanlegg (modbus?). Kjøkkenvifte på - avtrekk av for eksempel.

f) Ein fjernkontroll og ferrast mogleg kommandoar for alt av AV-utstyr. Helst kopla opp mot lysstyring. (Hadde tidlegare heimakino og vurderte noko Global Cache Itach greier, men det vart aldri). AV utstyr må vera lett å betjena av kona og barn.

h) diverse sensorar for måling og logging av ting som effektbruk (varmepumpe og ana utstyr), luftfuktighet (innluft/utluft og i nokre rom) og sikkret mykje ana moro.

i) eg er sjølvsagt open for alle forslag til andre områder som er kjekt å "smarta opp":)

 

Så til spørsmåla:

 

Er alt dette mogleg å få til?

 

Er alt dette mogleg å få til på eit relativt moderat budsjett?

 

Kva skal eg starta med?

 

Bustaden er under total renovasjon, så det er no eller aldri. "Alt" skal byggjast fjernast og leggjast nytt, inkludert elektrisk installasjon, vvs, golv, veggar osv.

Det vetle eg har greidd å lesa meg opp på seier Z-wave er eit godt utgangspunkt, men kanskje vel dyrt for nokre enkle ting. Proprietære løysingar som xcomfort ønskjer eg ikkje.

 

Edit: kan ta med at det starta med ønskje om å styra lys, lyd, bilete og lerret i heimakino med ein kontroll. Det vat ikkje. Så kom ønskje om ein brytar for å slå av alt av stålampar, julelys, TV, tuner, forsterkar, ladarar, pyntelys, hyllelys, vegglampar osv osv før leggetid.

Endret av Komlo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0
2 timer siden, DiderikFrom skrev:

Veldig dumt om bevegelsessensoren kun snakker med pæra, ja, men sier du at Trådfri bevegelsessensor ikke kan knyttes til en hub? Eller gjelder det bare for Trådfri Hub, mens den kan knyttes til Rasp-/ConBee?

I deConz blir den lagt til som en selvstendig enhet. Med (eller uten) Trådfri hub'en snakker den kun direkte med lyspæren.

 

1 time siden, xibriz skrev:

Hvis ingen andre har gjort det blir jeg å teste dette i løpet av de nærmeste dagene. Bevegelsesensor/RaspBee.

Bevegelsessensoren fungerer fint standalone i deConz. Mulig du kan "assosiere" den i deConz også, men det har jeg ikke testet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ok, då føler eg meg rimeleg sikker på at eg bør satsa på Z-wave. Kvar kan eg kjøpa produkta billigast? Er det gode tilbud med jamne mellomrom? Eller er det slik prisjakt seier, at Futurehome og elektroimportørern er billigast?

 

Er det gode alternativ til Fibaro produkt når det gjeld z-wave?

 

Hub/program har eg ikkje peiling på endå. Men Domoticz har jo noko særs positivt ved seg - gratis.

 

Eg må forøka å halda det så billig som mogleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

jeg pleier ikke bry meg nevneverdig om merket på produktene, bare søk litt rundt og se om det er noe kritikkverdig om de, men prisene er ganske gjevne ja.

Jeg bruker qubino dimmere bak brytere, ellers bruker jeg en del fra Vision, som bla Clas Ohlson selger. 

 

https://products.z-wavealliance.org/regions/1/categories

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Komlo skrev:

Er det gode alternativ til Fibaro produkt når det gjeld z-wave?

Qubino. Men selv liker jeg Fibaro best.

 

 

1 time siden, Komlo skrev:

Men Domoticz har jo noko særs positivt ved seg - gratis.

Test også OpenHAB og Home Assistant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
3 minutter siden, Komlo skrev:

Nexa WMR-3500-2 ser jo ut som eit kjekt produkt, viss den fungerer. Styring av dobbelt stikk opp til 3 5ooe for 200kr.

 

Problemet med 433,92 MHz-produkter er at selv om du sender et on/off-signal, så vet du aldri om mottakeren har mottatt det.

Jeg har litt det problemet på en panelovn - Homeseer tror panelovnen er "på" og venter på at det skal bli så varmt at den skal slås av igjen, men av og til så har ikke signalet kommet frem og ovnen blir da "av", til "evig tid"... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
8 minutter siden, Komlo skrev:

Aaaaahh, eg såg ikkje at den var 433Mhz. Eg berre antok det var z-wave sidan det meste ana var det. Gjekk litt fort i svingane.

Tidligere var Nexa det samme som 433MHz. Så fant de ut de skulle begynne med Z-wave og ødela dermed sitt eget varemerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Men Nexa er søppel? 

 

Pris på Qibino og Fibaro er jo ikkje ekstrem for eit produkt, men om eg skal bruka 500 - 600kr ekstra for kvar dimmar og brytar i huset, så vert det fort ein del tusenlappar for kun lys. 

 

I tillegg kjem jo mykje ana. 

Oppdaga no, etter å ha lest i smarthus a la Moskus at eg har lest om deg i TU tidlegare, Moskus:)

Endret av Komlo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
17 minutter siden, Komlo skrev:

Men Nexa er søppel? 

 

Nei, men jeg ville ikke brukt det på noe hvor det er viktig at signalet som sendes blitt mottatt, f.eks stikk/lys.

Jeg bruker selv Nexa-utstyr, men da sendere som f.eks WTE-2. Da ser jeg jo om signalet kommer frem og kan bare trykke en gang til hvis ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Eg vurderer 433Mhz etterkvart. Som nevnt til nokre målarar o.l. 

 

Det eg eigentleg var om produsenten Nexa generelt leverer dårleg kvalitet (både på Z-wave og 433Mhz), og bør styrast unda? 

 

Forøvrig er eg open for alle forslag til utstyr som er kjekt å ha og tin som "bør" automatiserast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har mye nexa utstyr, og den eneste jeg ikke har vært fornøyd med er WMR 1000 Av/På bryter. Alt annet har fungert veldig bra.. Dette er da dimmere, brytere, sendere ("lysbrytere") og fjernkontroller. Z-Wave har jeg ikke prøvd fra Nexa.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har en hel masse Nexa 433Mhz utstyr, fungerer med få unntak helt greitt.

Har kun skiftet ut et par vegg/innstikk- brytere.

Hadde litt trøbbel med noen WBT-912, men det viste seg å være en kombinasjon av dårlige originalbatterier og eksterne, noe tvilsomme releér.

Av og til kan en 433-bryter "jukse" men det er svært sjelden og helst da de som er montert lengst unna sender.

Det er nok helst et 433-Mhz problem.

 

Har etterhvert begynt å gå over til z-wave, også det Nexa.

Har nå et 20-talls Nexa AN179 anskaffet hos https://www.eldirekte.no/ samt noe Telldus (=Proove) z-wave vegg/innstikk-brytere. 

Nexa og Telldus z-wave-utstyret har fungert perfekt hos meg.

 

Så. alt i alt kan jeg ikke se at Nexa er dårligere enn andre, særlig da pris tatt i betraktning

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.