Truls Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Slutter å svare ja, blir ? som symbol for switchene. Svarer heller ikke når jeg tar test connection. Dette har i det siste skjedd en eller flere ganger ukentlig, og kommer opp igjen ved en Power cycle. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 39 minutter siden, Truls skrev: Slutter å svare ja, blir ? som symbol for switchene. Ja, akkurat. Det skal den jo ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Satte i ny z-Water i går, og nå dette:Har restartet HS uten effekt, oppdatert og nedgradert z-wave plugin... Tenkte å prøve div for å finne om feilen er på HS3 siden eller x-water. Tips til andre ting jeg kan prøve før jeg tar strømmen på Z-Water?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 12 timer siden, Truls skrev: Satte i ny z-Water i går, og nå dette: Du hadde kontakt tidligere med den nye enheten? HS3 er det nok sannsynligvis ikke, men det kan være et dekningsspørsmål. Z-water er vel muligens montert i et skap? Er det langt til andre noder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Hadde kontakt både med ny og gammel. Står montert ca 50cm unna HS boksen... Men endel andre radiobølger der, wifi og 433, vet ikke om det påvirker. Men i tilfelle rart, for z-water bør jo ikke bli permanent offline selv om den skulle bli forstyrret. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Nei, det er for kort rekkevidde til at noe som helst burde bety noe. Den skal ha kontakt, så vi må kanskje se etter andre ting. F.eks. strømforsyning? Hvordan er den koblet opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Jeg forsøker å legge til Z-water til HS4, men det kommer kun opp 1 child device, dvs kun 1 switch. Mangler lizm de resterende 9... Har ekskludert, resatt Z-water og inkludert igjen 5 ganger, men med samme resultat. Lagt til Z-wave beta med S2, og forsøkt både S2 og S0 inkludering, men med samme resultat. Det klikker i enheten når jeg trykker on/off på den ene child devicen, men aner ikke hvilken utgang den kontrollerer. Noen med tips til hva jeg kan forsøke av videre feilsøking? (Er noelunde ny på HS, så hvis det er litt avansert, så ta frem teskjeen...) Har forresten forsøkt med og uten aktuatorer tilkoblet, uten at det ga noe utslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Jeg ville prøvd uten kryptering. Men før du gjør det, så ville jeg gått tilbake til beta'en uten S2, det er ikke nødvendig å bruke den. Det kan jo være at det har skjedd noe mellom HS4 og HS3, men det er vel heller tvilsomt. Har selv satt opp to Z-water i et HS3 (zee2) system, og det fungerte overraskende smertefritt. Hvis du har få noder i nettverket, og det er litt avstand mellom HS-serveren og Z-water, så kan du også prøve å flytte HS-serveren nærmere Z-water. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teeko Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Er det kun en assosiasjon fra Z-Water Gruppe 1 til HS4 EP1? Ref. justering av SMA/MCA assosiasjon til kun MCA assosiasjon i installasjonsvideoen til Thermo-Floor? https://www.youtube.com/watch?v=RE63Gsb66UI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 (endret) Skal forsøke å endre til en annen z-wave-driver senere i dag. HS finner 5 assosiasjoner. Alle er satt til HS endpoint 1. «All associations for node 26 have been retrieved successfully, it supports associations on these groups: 1, 2, 3, 4, 5.» «1 out of 1 Child devices of node 26 were created successfully» Edit: Jeg klarte ikke helt å finne de der multi associations (MCA) som videoen til Heatit viser. Det er vel fra Fibaro Homecenter? Endret 14. juli 2020 av Laterman Lagt til info fra video Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 20 timer siden, teeko skrev: Er det kun en assosiasjon fra Z-Water Gruppe 1 til HS4 EP1? Ja, fra Z-water er det det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teeko Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 2 timer siden, Moskus skrev: Ja, fra Z-water er det det. Nettopp - Lifeline fra enhet til kontroller som jeg lurte på om var satt opp med SCA og MCA. Har ikke forstått HS helt ennå med tanke på hvordan z-wave SCA og MCA håndteres. Virker som enheter noen ganger blir satt opp i single channel modus, og dermed kun root device tilgjenglig, selv om HS UI viser assosiasjon til endpoint på kontroller. Hva er den beste måten å logge z-wave kommandoer på i HS for å sjekke helt sikkert hvordan assosiasjoner er satt opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teeko Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 (endret) 13 timer siden, Laterman skrev: Edit: Jeg klarte ikke helt å finne de der multi associations (MCA) som videoen til Heatit viser. Det er vel fra Fibaro Homecenter? Nei, jeg er også usikker på hvordan HS fungerer under panseret når det kommer til multichannel z-wave. For å fjerne SCA/MCA assosiasjoner og deretter legge til en MCA assosiasjon til fra Gruppe 1 til HS (slik Thermo-Floor videoen viser for Fibaro HC2) tror jeg man må få kontroller (HomeSeer) til å sende følgende kommandoer til node 26 (z-water) associationV2.associationRemove(groupingIdentifier: 1, nodeId: 1) associationV2.associationRemove(groupingIdentifier: 2, nodeId: 1) associationV2.associationRemove(groupingIdentifier: 3, nodeId: 1) associationV2.associationRemove(groupingIdentifier: 4, nodeId: 1) associationV2.associationRemove(groupingIdentifier: 5, nodeId: 1) multiChannelAssociationV2.multiChannelAssociationRemove(groupingIdentifier: 1, nodeId: [1]) multiChannelAssociationV2.multiChannelAssociationRemove(groupingIdentifier: 2, nodeId: [1]) multiChannelAssociationV2.multiChannelAssociationRemove(groupingIdentifier: 3, nodeId: [1]) multiChannelAssociationV2.multiChannelAssociationRemove(groupingIdentifier: 4, nodeId: [1]) multiChannelAssociationV2.multiChannelAssociationRemove(groupingIdentifier: 5, nodeId: [1]) multiChannelAssociationV2.multiChannelAssociationSet(groupingIdentifier: 1, nodeId: [0,1,1]) dvs. i rå hex 85040101 85040201 85040301 85040401 85040501 8E0401 8E0402 8E0403 850404 850405 8E0101000101 Ref. eksempler som ligger på nett om hvordan man gjøre dette manuelt mot en SmartThings kontroller eller PC Controller (i den offisielle SDKen). Endret 14. juli 2020 av teeko Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Hva er forskjellen på dette og bare sette HS1 Endpoint 1 (som forøvrig fungerer strålende) i HS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teeko Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 (endret) 2 timer siden, Moskus skrev: Hva er forskjellen på dette og bare sette HS1 Endpoint 1 (som forøvrig fungerer strålende) i HS? Nei, som jeg skriver så kan jeg ikke HS under panseret, men det virker for meg som den noen ganger setter opp både SCA og MCA for lifeline (som mange andre kontrollere også gjør), og kommandoene over rydder jo opp i dette. Effekten av dette varierer jo, men å manuelt fjerne SCA assosiasjon har jo vært en løsning i flere saker med typiske SCA symptomer (kun en brytere når det er flere, to brytere for det samme, osv.) Endret 18. juli 2020 av teeko Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Men betyr det at det er håp for å få kontrollert de siste 3 utgangene? Har du testet, @teeko? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsola Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 På 22.7.2020 den 8.01, Moskus skrev: Men betyr det at det er håp for å få kontrollert de siste 3 utgangene? Har du testet, @teeko? Fikk for noen dager siden tilsendt en Heatit Z-Temp 2, og ut i fra de tester jeg har gjort ser ut som de 3 siste utgangene lar seg styres vha assosiasjoner på denne mot z-water! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg sliter ennå med å få Zwater til å fungere med HS4. Prøvde på en eldre pc med HS3, men der fant den kun 1 child device der også. Er det noen i Stavangerområdet som kunne tenkt seg å testet min unit, for å kunne bekrefte/avkrefte hvor problemene mine ligger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Jeg er i Stavanger, men ville fremdeles begynt i en annen ende... Prøvde du uten kryptering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Ja, jeg har forsøkt alle 3 versjonene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 11 timer siden, Laterman skrev: Ja, jeg har forsøkt alle 3 versjonene. Versjoner av hva...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Hehe, sorry. Er inne i min egen feilsøkingsboble her. Mente å si 3 versjoner av Zwave plugin. Beta, vanlig og den med kryptering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, Laterman skrev: Hehe, sorry. Er inne i min egen feilsøkingsboble her. Mente å si 3 versjoner av Zwave plugin. Beta, vanlig og den med kryptering. OK. Men har du forsøkt å legge dem til "non-secure"? (Vanlig og beta støtter kryptering, men ikke S2-kryptering). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laterman Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Nei, har du sett. 10 devices dukka opp i v 3.0.2.4 non-secure... Tusen takk! da gjenstår det kun å teste at aktuatorene «oppfører» seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Du vil sannsynligvis finne at utgang 1-7 fungerer fint, mens 8-10 ikke gjør det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.