ZoRaC Skrevet 2. september 2018 Skrevet 2. september 2018 Denne har vÊrt pÄ markedet en stund og barnesykdommer er forhÄpentligvis kurert.  Jeg synes 4-5000 kr for en lÄs er i dyreste laget og synes heller ikke de er sÄ pene Ä se pÄ (Doorman/IDLock). SÄ DanaLock passer sÄnn sett bedre for bÄde lommebok og utseende (pÄ utsiden, i hvert fall).  Kan noen dele sine erfaringer?  Hvor lenge varer batteriene? Fungerer lÄsene bra og klarer Ä lÄse opp/igjen hver gang? PÄ en del lÄsekasser skal den kunne registrere om dÞren lÄses opp med nÞkkel fra utsiden, fungerer det?  Noen som har montert den pÄ en Trioving 5116?  Det er vel mye som er forbedret fra v1 og v2, sÄ det er mest erfaringene med v3 jeg er ute etter.  Siter
Televimsen Skrevet 2. september 2018 Skrevet 2. september 2018 Har denne "lÄsen" pÄ prÞvedrift nÄ etter Ä ha installert for et par uker siden. Mitt argument for Ä bruke den er at jeg har en gammel dÞr og lÄskasse med hull, som ikke passer til Yale eller IDLock.  LÄsen rapporterer 95% batteri etter daglig bruk i to uker med mange betjeninger hver dag, men dette er jo en relativt kort periode.  Hvis det er kobling gjennom lÄsen fra nÞkkel til vrider (gjennomgÄende medbringer), vil den ikke ha noe problemer med Ä lese av status. PÄ min lÄskasse er det imidlertid litt forskjellig vinkel nÞkkelen og vrideren gÄr i inngrep med lÄskassen pÄ, slik at dette ikke rapporterer skikkelig. NÄr man har lÊrt Danalock ytterpunktene for vrideren, fungerer dette for den innvendige betjeningen. Med nÞkkel, sÄ beveger vrideren seg ikke nok til at Danalock registrerer dette.  Dette problemet har jeg lÞst ved hjelp av noen events i HS. Jeg hadde fra fÞr en sensor i sluttstykket som fÞler om dÞren faktisk er lÄst eller ikke. Hvis lÄsen lÄses opp med nÞkkel, sÄ registrer HS det. Dersom Danalock ikke samtidig rapporterer ulÄst, sÄ sender jeg "lÄs opp" til Danalock. Det ligger forresten et par ekstra sjekker her, av sikkerhetsmessige grunner. Da beveger vrideren seg til Äpen-punktet. Samme pÄ lÄsning. LÄser jeg med nÞkkel, sÄ registrerer HS dÞren som lÄst, og sender "lÄs" til Danalock. Igjen beveger vrideren seg til det programmerte punktet hvor dÞren er lÄst.  SÄ langt er jeg fornÞyd, selv om jeg mÄtte file mye pÄ medfÞlgende medbringeren fÞr den passet i min lÄs.  Det er nok noen som vil si at lÄsen reagerer tregt. Det kan gÄ 1 sekund eller 2 eller 3 fra du sender en kommando til lÄsen fÞr det skjer noe fysisk. Det plager imidlertid ikke meg (eller de andre i huset).  Det stÞrste ankepunktet er nok at Danalock ikke er en lÄs i seg selv, men noe som betjener den lÄsen du har. Jeg kan ikke bruke denne som eneste lÄs hos meg, fordi den ikke er "bortesikker". Danalock har ingen funksjon for Ä sette den innvendige vrideren ut av funksjon, og det kan heller ikke lÄskassen jeg har. Derfor mÄ jeg ha en sikkerhetslÄs i tillegg.  Som daglÄs for Ä slippe ungene ut og inn uten at de trenger nÞkkel er den imidlertid super. Siter
Gizmo Skrevet 2. september 2018 Skrevet 2. september 2018 Jeg har bare hatt min i rundt tre uker. StÄr montert i kjellerdÞr. Brukes 3-4 ganger daglig. Er nÄ pÄ 92% batteri.  Registrering ved bruk av nÞkkel fungerer helt fint, og jeg har ikke det problemet som @Televimsen beskriver pÄ sin. Men ser at dette kan vÊre et problem, jeg mÄtte ha et par runder med kalibrering fÞr vrideren registrerte riktig punkt for Äpen/lukket. Den lÄste opp/igjen i starten ogsÄ, men fikk statusen "lock jammed" - sannsynligvis fordi punktet for Ä sette vrideren for lÄst fÞrte til at den dro til for hardt. NÄ fungerer dette feilfritt hver gang. Enig med beskrivelsen av hvor responsiv den er, 2-3 sekunder er typisk.  Jeg bruker PPlocation & geofency for Ä fortelle huset om jeg er hjemme eller borte. Har koblet dette til lÄsen med events slik at den lÄser opp dÞren nÄr jeg kommer inn i hjemmesonen og lÄser dÞren nÄr jeg forlater sonen (hvis lÄsen har status som ulÄst). Digg Ä komme hjem pÄ sykkel fra jobb til Äpen kjellerdÞr. OgsÄ kjekt Ä kunne slippe Ä lÄse etter seg. Danalock appen tilbyr en tilsvarende lÞsning med tracking pÄ telefon i kombinasjon med blÄtann, har ikke prÞvd denne. Ungene bruker imidlertid danalock appen for Ä gÄ inn og ut uten nÞkkel. OpplÄsing skjer da med blÄtann. Det har vÊrt populÊrt i starten, men de blir nok snart lei, men kjekk mulighet de dagene de har glemt nÞkkel.  Av negative ting kan det nevnes at den er relativt stor og klumpete, samt stÞyer litt. Greit pÄ kjellerdÞr, mindre aktuelt pÄ vÄr hoveddÞr (vi har ikke vindfang/lukket yttergang).  Siter
Moskus Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 Jeg har DanaLock v1. Jeg kjĂžper ingen andre Danalocks... Siter
Dennis87 Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 (endret) Har 2 stk V3 Z-wave. En pÄ garasjedÞr og en pÄ ytterdÞr. Har fungert helt uten problemer og har 64% batteri igjen etter ca 4 mÄneder i bruk. Bluetooth er stort sett dÄrlig uansett sÄ det bruker jeg ikke i det hele tatt utenom til fw oppdatering og sette opp lÄsen. Styres kun av zwave ogt det fungerer 100% hver gang. Aldri blitt lÄst ute eller ikke lÄst automatisk nÄr jeg drar. StÞrste poenget med smartlÄs synes jeg blir borte hvis man mÄ opp mobilen eller skrive inn kode for Ä komme seg inn eller lÄse dÞra.  Ikke hatt problemer med Ä lÄse opp fra utsiden med nÞkkel nÄr jeg testet det og det blir registrert riktig lÄsestatus sÄ lenge man aktiverer det riktig nÄr man setter den opp. Har Trioving lÄs fra tidlig 2000 en gang. Usikker pÄ modellnr. Var veldig enkel Ä montere.  Endret 3. september 2018 av Dennis87 Siter
ZoRaC Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Skrevet 8. februar 2019 Har kjÞpt en Danalock v3, men vurderer ogsÄ en DanaPad. Noen som vet om man kan legge til/administrere koder til DanaPad via Z-wavetilkoblingen til Danalock? Finner bare diffuse svar pÄ det pÄ Google... Siter
gullfrode Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 PÄ 8.2.2019 den 19.32, ZoRaC skrev: Har kjÞpt en Danalock v3, men vurderer ogsÄ en DanaPad. Noen som vet om man kan legge til/administrere koder til DanaPad via Z-wavetilkoblingen til Danalock? Finner bare diffuse svar pÄ det pÄ Google... Det gÄr nok ikke, kun i app via BT, blir fÞrst remote nÄr Danabridge kommer(bro med BT). Danapad har kun BT. Bestilte pÄ sensommeren, Intin fÄtt beskjed om at det skal komme feb/mars. StÄr noe av samme dato hos Kjells.  Fikk ikke Popp sin keypad til Ä fungere stabilt med Danalock, skal fungere med HC2. Har ikke prÞvd igjen gjennom Homeseer siden i vÄr. BÄde Popp Danalock sine keypads oppleves som god kvalitet. Siter
ZoRaC Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, gullfrode skrev: Detï»ż gĂ„r nok ikke, kun i app via BT, blir fĂžrst remote nĂ„r Danabridge kommer(bro med BT)ï»ż.Â ï»żï»ż Danapad har kun BT.Â ï»żï»żï»żï»żï»żï»żï»ż  Jeg trodde DanaPad bare kommuniserte med Danalock? At nĂ„r man satte koder via app eller Danabridge, sĂ„ ble de sendt til lĂ„sen, som sendte det videre til DanaPad. Men det gĂ„r altsĂ„ direkte mot DanaPad? Siter
Gizmo Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 (endret) 1 time siden, gullfrode skrev: Fikk ikke Popp sin keypad til Ä fungere stabilt med Danalock, skal fungere med HC2  Kan du si noe om hva problemene bestÄr i? Har Danalock V3 og har vurdert en keypad lÞsning. Popp sin frister mest siden den er kan drives med fast 5v strÞmtilfÞrsel. Liker ogsÄ at den er Z-wave. Men virkemÄten pÄ de to keypaddene bli vel da litt ulik. Popp kommuniserer med Z-wave via hjemmesentralen (eller direkte assosiasjon?). Danapadden sender bluetooth direkte til lÄs, og lÄsen fortelle huset hva som skjer (?). Endret 10. februar 2019 av Gizmo Siter
gullfrode Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Via Danalock og BT fra App, samme blir nok via Bridge vil jeg tro, fra App<-> Bridge<->Danalock<->Danapad Siter
gullfrode Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, Gizmo skrev:  Kan du si noe om hva problemene bestÄr i? Har Danalock V3 og har vurdert en keypad lÞsning. Popp sin frister mest siden den er kan drives med fast 5v strÞmtilfÞrsel. Liker ogsÄ at den er Z-wave. Men virkemÄten pÄ de to keypaddene bli vel da litt ulik. Popp kommuniserer med Z-wave via hjemmesentralen (eller direkte assosiasjon?). Danapadden sender bluetooth direkte til lÄs, og lÄsen fortelle huset hva som skjer (?). Fungerte ikke stabilt, bÄde direkte assosiering og gi kommandoer var ustabilt, mens det virket som om kode for f.eks. Äpne garasjeporten og slÄ pÄ lys var mer stabilt, sÄ vil tro det har noe med secure-enheter Ä gjÞre. Mulig at oppdatering som har skjedd siden i vÄr pÄ Z-waveplugin i HS3 har bedret problemet. Er vel stabilt bÄde pÄ HC2 og Hadd.io sÄ vidt jeg har forstÄtt.  Hadde tent Ä bytte til Danapad uansett, liker at begge gÄr pÄ batteri og er direkte assosiert.  Har nÄ dÞr med hÞy WAF(bruker nÞkkel), kode til Kidsa og kode/siri til meg selv.  Siter
TimberSmart Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Har Danalock V3 og Danapad. Danapad har nÄ sviktet etter bare 3mnd. bruk ( skal sjekke om det er batteri eller noe annet.) Har ogsÄ hatt litt problemer med stemmestyring vha. google mini via homeseer som har begynt Ä gi tilbakemelding om at dÞr er lÄst uten at den faktisk blir lÄst..  Fungerte veldig bra til Ä begynne med... skal prÞve Ä nÞste opp i hvor feilen ligger.   1 Siter
ZoRaC Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Skrevet 10. februar 2019 20 minutter siden, gullfrode skrev: Via Danalock og BT fra App, samme blir nok via Bridge vil jeg tro, fra App<-> Bridge<->Danalock<->Danapad  Ja, sÄ i teorien burde det ikke vÊre noe i veien for Ä sende koder til Danalock via Z-wave og den videre til DanaPad via BT... i hvertfall ikke rent teknisk burde det ikke vÊre noe problem. Men, spÞrs om de har implementert det via Z-wave stacken sin da. Siter
gullfrode Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 VÊrt kjekt om det gikk, vÊrt innmari praktisk. Siter
TimberSmart Skrevet 11. februar 2019 Skrevet 11. februar 2019 20 timer siden, TimberSmart skrev: Har Danalock V3 og Danapad. Danapad har nÄ sviktet etter bare 3mnd. bruk ( skal sjekke om det er batteri eller noe annet.) Har ogsÄ hatt litt problemer med stemmestyring vha. google mini via homeseer som har begynt Ä gi tilbakemelding om at dÞr er lÄst uten at den faktisk blir lÄst..  Fungerte veldig bra til Ä begynne med... skal prÞve Ä nÞste opp i hvor feilen ligger.   Ser ut som Danalocken bare trengte en kalibrering, nÄ fungerer ihvertfall Danapad`n og Danalock mot app. Siter
ZoRaC Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Skrevet 11. februar 2019  21 timer siden, gullfrode skrev: VÊrt kjekt om det gikk, vÊrt innmari praktisk.  Fikk kjapt svar fra Danalock: Sitat At this point, Danapad pin codes cannot be set remotely. Within Q1: Pin codes can be set remotely using Z-Wave, so if you have Z-Wave lock (BTZE or BTZU), pin codes can be set remotely via Z-Wave gateway and Z-wave App. Within Q2: Pin codes can be set remotely using Danabridge, so if you have Bluetooth lock (BT), pin codes can be set remotely via Danabridge and Danalock App. //Danalock    Siter
gullfrode Skrevet 11. februar 2019 Skrevet 11. februar 2019 Cool. Da tror jeg at jeg kansellerer Danabridgeordren min, var egentlig kun for Ä sette koder  som jeg tenkte som bruksomrÄde. Siter
taktoktik Skrevet 12. februar 2019 Skrevet 12. februar 2019 (endret) Noen som vet om denne gÄr an Ä montere pÄ en standard swedoor innerdÞr? Den har jo sÄnn lÄsekasse med en slik nÞkkel  https://www.bauhaus.no/media/catalog/product/cache/1/image/480x/3b31f8fba64bcf08e84ffd64932ccb28/4/3/4330933A_2_TS.jpg  Lurer og litt pÄ om det isÄfall hadde vÊrt mulig Ä montere pÄ en mÄte sÄ det gÄr an Ä fÄ til slik at man trenger kode,nÞkkelbrikke eller app fra hver side av dÞra.  Endret 12. februar 2019 av taktoktik Siter
Torbjorn Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Danalock stÄr pÄ min ToDo-liste, er folk fortsatt fornÞyd? Hvordan har batteritiden vÊrt, nÄ som de har vÊrt i drift en stund? Siter
bjornepappa Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 I samme bÄt her. Har litt Tibbervaluta Ä bruke, og i grunn er det ikkje sÄ mykje i utvalget eg har bruk for. Men ein slik kan vÊre verdt det, om folket generelt er fornÞgde sÄ langt? Siter
Dennis87 Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 (endret) FornÞyd med de 2 jeg har (Z-wave utgaven). Danapad pÄ den ene til garasjedÞra. Fungerer hver dag. batteriet ser ut til Ä vare litt over 1 Är slik de blir brukt hos meg med ca 3-4 lÄs/Äpning om dagen.  Bare ikke skru til for hard pÄ den sorte ramma under montering slik at den bÞyer seg. Da blir den fort vanskelig Ä fÄ i riktig i  lÄsehakket sÄ den ikke ramler av. Gjorde den feilen pÄ den ene sÄ mÄtte justere litt. Endret 21. februar 2019 av Dennis87 Siter
ZoRaC Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Skrevet 21. februar 2019 Auto-unlock med BT er jeg ikke fornÞyd med. Det tar sÄ lang tid at jeg som regel har rukket Ä ta opp mobilen for Ä lÄse opp fÞr auto-unlock slÄr til. Av og til slÄr den ikke til i det hele tatt.  Strevde litt med monteringen, men fikk god hjelp bÄde her og hos Intin, sÄ det gikk greit til slutt.   Utover det er jeg fornÞyd, etter en ukes bruk.  Siter
Dennis87 Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Bluetooth generelt er en dÄrlig metode for Ä lÄse dÞrer uansett lÄs. For kort rekkevidde og for varierende om det fungerer eller ikke.  Best er Z-Wave/Zigbee og bruke sporing av mobil basert pÄ gps og la smart systemet man bruker styre nÄr dÞren skal lÄse/Äpne. Siter
ZoRaC Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Skrevet 21. februar 2019 39 minutter siden, Dennis87 skrev: Bestï»ż er Z-Wave/Zigbee og bruke sporing av mobil basert pĂ„ gps og la smartï»ż systemet man bruker styre nĂ„r dĂžren skal lĂ„se/Ă„pne.  Geofence-appene har for lav nĂžyaktighet. Den trigger «hjemme» nĂ„r jeg er 100-200m hjemmefra. Jeg kan ikke lĂ„se opp dĂžra allerede da, for det kan jo hende jeg skal innom butikken pĂ„ veien. 1 Siter
Torbjorn Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 En ide kunne vÊrt Ä brukt geofence og sendt en notifikasjon til brukeren "vil du Äpne dÞren?" SÄ mÄ sluttbruker bekrefte Äpningen. Har en slik funksjon pÄ bitraf.no og det fungerer ypperlig med smartklokke 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.