Asterix Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Etter en mengde irritasjonsmomenter med avløpspumpestasjon hjemme, som ble sannsynligvis bygd med hensyn til å ikke informere brukeren når alarmen på pumpen går, ved å skjule alarm signal i et skap ut av syn, har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det. Pumpe leverandør kom jo med et tilbud over 10000 nok for at jeg kunne få SMS når feil-alarmen går. Jeg mener at dette kan jeg gjøre på en litt mer fornuftig pris... Bruker i dag PulseStation på en NAS Synology, fordi applikasjonen koster jo ingenting, og kjører jo greit med noen få z-Wave enheter. Er på vei nå mot Homeseer, men det jeg er ute etter er en måte å sende SMS når feilalarmen går slik at selv om jeg er i utlandet eller et sted uten internet, jeg får melding og kan ta grep på problemet. Etter en del tid har jeg konkludert at en GSM modem (RS232) og en plugin (feks Highpeak sin SMS gateway) burde holde. Men... Å finne en GSM modem (RS232) med en fornuftig pris, ser ut til å være mer komplisert en det jeg trodde (spesielt i norge!) Har dere noe erfaring med GSM modems som kunne deles her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Kan vel altternativt kjøpe en billig android tlf, så sette opp tasker til å sende SMS så bruke telenor kontantkort eller noe slikt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Jeg har ingen erfaring med dette, men tenker umiddelbart på tasker. Finn frem en gammel telefon som kan bruke tasker, sleng i simkort og bruk tasker pugin'en til homeseer? EDIT: Ejs @Merko er for kjapp Endret 12. januar 2017 av Salvesen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvorfor skyte spurv med kanon? www.sveve.no eller www.nexmo.com Kjøp SMS for en hundrings og vipps, kan man sende SMS ved å kalle på en URL fra serveren. Enkelt, stabilt, billig og ingen ekstra "duppeditter"! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 4 minutter siden, ZoRaC skrev: Hvorfor skyte spurv med kanon? www.sveve.no eller www.nexmo.com Kjøp SMS for en hundrings og vipps, kan man sende SMS ved å kalle på en URL fra serveren. Enkelt, stabilt, billig og ingen ekstra "duppeditter"! Nice! Denne kan en kanskje få brukt for en gang i tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) 12 minutter siden, Salvesen skrev: Nice! Denne kan en kanskje få brukt for en gang i tiden Jeg har brukt begge, helt kurant. Si fra hvis du vil se eksempelkode (i PHP), har implementasjon av begge liggende på GitHub. EDIT: Kode som viser implementasjon i PHP: https://github.com/DISCOOS/rescue-me/tree/master/src/sms/classes/RescueMe/SMS Men, det er så enkelt som et URL-call (via hs.URLAction()). Endret 12. januar 2017 av ZoRaC 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 25 minutes ago, Merko said: Kan vel altternativt kjøpe en billig android tlf, så sette opp tasker til å sende SMS så bruke telenor kontantkort eller noe slikt. Det ser vel mye bedre ut enn det jeg hadde tenkt å gjøre ? Har til og med en 'eldre' android tlf som holder sikkert for oppgaven! Mange takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Hvis du har Telenor kan du sende SMS via et script i HS uten noe ekstra stæsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 27 minutes ago, ZoRaC said: Hvorfor skyte spurv med kanon? www.sveve.no eller www.nexmo.com Kjøp SMS for en hundrings og vipps, kan man sende SMS ved å kalle på en URL fra serveren. Enkelt, stabilt, billig og ingen ekstra "duppeditter"! Interessant! spesielt nexmo som ser ut til å være billigere ved å betale kun for det en bruker. Men kanskje høy terksel vs bruk av tasker? (selv om det kan være greit uten bruk av eksterne dings ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 12. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2017 8 minutes ago, mk1 black limited said: Hvis du har Telenor kan du sende SMS via et script i HS uten noe ekstra stæsj. Har telenor ja. Tenker du på den API (https://telenormobil.no/smapiadm/jsp/smapi/smapiIIIDemo.jsp) i så fall sier Telenor at de vurderer å fase den ut i 2016 (noe de sannsynligvis ikke har gjort ennå, men det ville være risikabelt å satse på det nå kanskje?) Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Jeg bruker et 3G USB modem (med kontantkort) i en RPi og denne oppskriften: http://www.mattiasnorell.com/send-sms-from-a-raspberry-pi/ Funker veldig fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 10 timer siden, ZoRaC skrev: Jeg har brukt begge, helt kurant. Si fra hvis du vil se eksempelkode (i PHP), har implementasjon av begge liggende på GitHub. EDIT: Kode som viser implementasjon i PHP: https://github.com/DISCOOS/rescue-me/tree/master/src/sms/classes/RescueMe/SMS Men, det er så enkelt som et URL-call (via hs.URLAction()). Høres ut som om noen skriver en kjapp guide snart! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 2 timer siden, Moskus skrev: Høres ut som om noen skriver en kjapp guide snart! Var da svært til mas om guider da! For Nexmo: 1. Registrer konto og fyll på penger 2. Lag event som kjører immidiate-script: &hs.URLAction("https://rest.nexmo.com/sms/json?api_key=DIN_KEY&api_secret=DIN_SECRET&from=FRA&to=TIL&text=SMS_TEXT&status-report-req=1", "GET", "", "") Mener den ikke godtar annet enn tall som avsender. Også litt usikker på om selve teksten kanskje må URL-encodes først. For Sveve: 1. Registrer konto og fyll på penger 2. Lag event som kjører immidiate-script: &hs.URLAction("https://www.sveve.no/SMS/SendSMS?user=DITT_BRUKERNAVN&from=HomeSeer&to=TIL&msg=MELDING&passwd=DITT_PASSORD", "GET", "", "") Her vet jeg man må bruke URL-encodet meldingstekst. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Perfekt! Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev: Var da svært til mas om guider da! Jo, men det er svært praktisk, så slipper alle å finne opp hjulet på nytt hver gang. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 15 hours ago, Asterix said: Har telenor ja. Tenker du på den API (https://telenormobil.no/smapiadm/jsp/smapi/smapiIIIDemo.jsp) i så fall sier Telenor at de vurderer å fase den ut i 2016 (noe de sannsynligvis ikke har gjort ennå, men det ville være risikabelt å satse på det nå kanskje?) Eller? Tja, har ikke hørt det (men det stemmer sikkert). Inntil videre fungerer det ihvertfall helt fint. Bruker dette scriptet som jeg tror jeg fikk fra @Moskus (eller var det @Fermate?) en gang for leeenge siden: Quote Sub Main(pParams As String ) Dim sParams() as string = pParams.tostring.split("|") Dim PhoneNumber as string = sParams(0) Dim Message as string = sParams(1) Dim result as string ="" Message = "https://telenormobil.no/smapi/3/sms?sender=DITTMOBILNR&password=DITTPASSORD&recipients=" & PhoneNumber & "&sId=1000000000&content=" & Message ' hs.writelog("SMS", "SMS text:" & Message) result = hs.urlaction(Message, "GET", "", "") If instr(result,"status=" & CHR(34) & "OK") = 0 Then hs.writelog("SMS", "Send Telenor SMS to:" & PhoneNumber & " failed, result:" & result) else hs.writelog("SMS", "SMS Telenor sendt to:" & PhoneNumber & ":" & Message) End if sParams = nothing PhoneNumber = nothing Message = nothing result = nothing End Sub Kalles med parametre som følger: MobilNrSomSkalMottaSMS|TekstSomSkalSendes Merk '|' mellom parameterne. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Fermate har utvidet mitt enkle script, ser det ut til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 On 13/01/2017 at 14:05, mk1 black limited said: Tja, har ikke hørt det (men det stemmer sikkert). Inntil videre fungerer det ihvertfall helt fint. Bruker dette scriptet som jeg tror jeg fikk fra @Moskus (eller var det @Fermate?) en gang for leeenge siden: Kalles med parametre som følger: MobilNrSomSkalMottaSMS|TekstSomSkalSendes Merk '|' mellom parameterne. Telenor sendte info nå at SMS tjenesten opphører fra 13.03.2017. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Andre Rosander Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Twilio.com har alltid vært min foretrukne sms-gateway-leverandør, de er billige og svært fleksible. De har åpent API og støtter mye forskjellige programvare fra før. Og det er latterlig enkelt å sette opp enkle script i python som kan kjøres ved hjelp av events i de fleste kontrollere. Her er ett eksempel fra deres egen guide "Sende sms fra pythonscript": from twilio.rest import TwilioRestClient # put your own credentials here ACCOUNT_SID = "ACXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX" AUTH_TOKEN = "your_auth_token" client = TwilioRestClient(ACCOUNT_SID, AUTH_TOKEN) client.messages.create( to="+15558675309", from_="+15017250604", body="This is the ship that made the Kessel Run in fourteen parsecs?", ) https://www.twilio.com/docs/guides/sms/how-to-send-sms-messages-in-python Endret 13. februar 2017 av Tore Andre Rosander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 6 hours ago, Asterix said: Telenor sendte info nå at SMS tjenesten opphører fra 13.03.2017. Ja, fikk den i dag jeg også. Dumminger! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 10 timer siden, mk1 black limited skrev: Ja, fikk den i dag jeg også. Dumminger! Nå er det mulig jeg blir påvirket av barnehagebarna, men det var ikke langt fra min første tanke også... "Urettferdig!" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanutten Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 On 2/13/2017 at 16:49, Tore Andre Rosander said: Twilio.com har alltid vært min foretrukne sms-gateway-leverandør, de er billige og svært fleksible. Takk for tipset, funker veldig bra på Indigo, var faktisk en plugin som støttet twilio. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Vedr. twilio.com: Mulig jeg er treig (kommentarer frabes! :D) men jeg får bare Permission to send an SMS has not been enabled for the region indicated by the 'To' number: +47xxxxxxxx. når jeg prøver å sende en test-sms til meg selv? Og norske nummer finnes ikke som avsendermulighet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Kanskje du må bruke "00" i stedet for "+"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 +47 la de til selv så jeg tror ikke det er det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 4 hours ago, mk1 black limited said: +47 la de til selv så jeg tror ikke det er det... Hvis det er Nexmo du bruker, så må tlf nummeret formateres 47xxxxxxxx Uten +, uten 00 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.