Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Komlo

Spørsmål

Heisann, godtfolk!

 

Min første tråd på forumet, og null erfaring frå smarthus. Men håpar de kan hjelpa meg litt.

Eg held no på med totalrenovering av bustad, og ønskjer nokre enkle funksjonar når alt er ferdig. Kona er heilt i mot alt som verkar teknologisk eller avansert. Det vert derfor litt utfordringar med gjennomføring. Eg har sjølv lenge hatt lyst til å testa ut diverse løysingar som kan gjera ting litt enklare.

 

Har no leita litt rundt på forumet, utan å finna svar på akkurat det eg lurer på.

 

Kriterier eg/me har for å gå for eit system.

1) manuell styring

"alt" må kunna styrast manuelt, minst like enkelt som frå før. Tenker då på lysbrytarar/dimmarar på veggen, termostatar, vifter osv. Altså manuell betjening med høve for smart styring.

2) 100% stabilt

Det er heilt uaktuelt med noko som helst som krev internett for å fungera. Om programmering av scener, oppdateringar osv ikkje kan gjerast utan nettilkopling kan eg leva med. Men all styring av ting og tang i huset må skje lokalt. Alt må og fungera sjølv om ruteren i huset eller HUBen ikkje fungerer. Eg må t.d. kunna dimma lys, stilla temperatur osv utan nettverk, om noko får ein feil, eller eit batteri er tomt osv.

3) nesten usynleg

Vil ikkje ha blinkande lys, store sensorar, synlege kabelstrekk, pluggar i stikkontaktane osv. Ein lysbrytar må sjå ut som ein lysbrytar, ein stikkontakt som ein stikkontakt osv. Det skal tilsynelatande vera eit ordinært "dumt hus".

4) Ikkje behov for mobil/nettbrett for å styra noko. Tungvint og irriterande. Det må vera automasjon eller manuelt.

 

I tillegg er kriterier som pris, kompatibilitet, lett/intuitivt/brukarvenleg og framtidsretta viktig.

 

Eg ønskjer å kunna:
a) Rørslesensor i nokre rom (boder, gang osv).

b) Brytar/panel for "alt av" eller "alt på" i forskjellige soner. (Eltako sin modusbrytar ser jo fin og smart ut). Ønskjer for eksempel ein brytar til alle stikk på kjøkken eller i stove slik at eg ikkje treng springa rundt å slå av alt før eg kryp i soveposen.

c) Tidsstyring av vannbåren varme i golv. Spesielt nattsenking osv. Men må sjølvsagt kunna regulerast manuelt frå termostat på vegg.

d) Skumringsrele/fotocelle på utelys.

e) Styring av Villavent VSR500 ventilasjonsanlegg (modbus?). Kjøkkenvifte på - avtrekk av for eksempel.

f) Ein fjernkontroll og ferrast mogleg kommandoar for alt av AV-utstyr. Helst kopla opp mot lysstyring. (Hadde tidlegare heimakino og vurderte noko Global Cache Itach greier, men det vart aldri). AV utstyr må vera lett å betjena av kona og barn.

h) diverse sensorar for måling og logging av ting som effektbruk (varmepumpe og ana utstyr), luftfuktighet (innluft/utluft og i nokre rom) og sikkret mykje ana moro.

i) eg er sjølvsagt open for alle forslag til andre områder som er kjekt å "smarta opp":)

 

Så til spørsmåla:

 

Er alt dette mogleg å få til?

 

Er alt dette mogleg å få til på eit relativt moderat budsjett?

 

Kva skal eg starta med?

 

Bustaden er under total renovasjon, så det er no eller aldri. "Alt" skal byggjast fjernast og leggjast nytt, inkludert elektrisk installasjon, vvs, golv, veggar osv.

Det vetle eg har greidd å lesa meg opp på seier Z-wave er eit godt utgangspunkt, men kanskje vel dyrt for nokre enkle ting. Proprietære løysingar som xcomfort ønskjer eg ikkje.

 

Edit: kan ta med at det starta med ønskje om å styra lys, lyd, bilete og lerret i heimakino med ein kontroll. Det vat ikkje. Så kom ønskje om ein brytar for å slå av alt av stålampar, julelys, TV, tuner, forsterkar, ladarar, pyntelys, hyllelys, vegglampar osv osv før leggetid.

Endret av Komlo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

20 månadsløner er vel kanskje å ta litt i, men det er dyrt. 

 

Ny innmat i pc samt ups i tillegg er heller ikkje gratis. 

 

Domoticz? Gratis? Spanande...

 

Vil z-wave dimmarar og brytarar montert i veggboks bak "vanlege" dimmarar/brytarar slutta å fungera ved nedetid på hub? Alle? Ingen? Nokon? Altså at eg ikkje får slått av/på lys med brytaren? 

 

For min del er det heilt uaktuelt å installera noko som ikkje kan overstyrast manuel i alle tilfeller, så lenge huset har straum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ja regnte med du overdrev litt ;)

Jeg kjører Hs3 på en gammel pc fra 2010 og uten UPS, så når jeg hadde elsjekk og måtte mørklegge huset gikk Hs3 maskinen og ned. Men kjører fibaro dimmer 2 bak alle lysbrytere og de funker like fint uten Hs3.

Da rpi'en min kræsjet som kjørte domoticz gikk jeg uten noe automasjon i månedsvis. Lyset funket like bra(slå av og på). 

Men alt det andre (varmestyring etc) funker vel heller dårlig uten noe kjørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Godt å veta at dimmarar/brytarar frå Fibaro fungerer utan hub. 

 

Varmestyring manuelt på termostat bør vel og fungera? 

 

Er rpi raspberry pi? 

 

Fantastisk bra forum, med særs god hjelp for ein grønskolling?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Når jeg tenker meg om så vet jeg at mine fungerer uten sentral uten å teste.

 

Faktisk kan du assosiere z-wave utstyr med hverandre slik at de kan styre hverandre direkte uten at en sentral er oppe. Det har ikke jeg gjort, men det er mulig på en del utstyr

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ja, men er det lurt å assosiere utenom Homeseer?

Her skjer rare ting på et rom og jeg har mistanke om at en assosiert bevegelsessensor "går bak ryggen på" Homeseer og k@dder det til. Taklys og sengelys er ikke alltid i harmoni.

Men lys går på Hue og Trådfri lys og om jeg stopper Homeseer kan jeg bruke bryterene. Det gjelder bare å venne seg til å ikke bruke dem uten det er påkrevet. ;-) Jeg må nok 3D printe noen lokk til å tre over de tradisjonelle bryterene i avvenningsperioden.

Fibaro pluggene kan jeg styre med knappen på dem om nødvendig.

 

Det med Fru Komlo's automatiseringsvegring kan se ut som noe du må jobbe med. Hva med å delegere oppgaven med å ta slukkerunden? Da kan det jo bli mer interessant med inntreden i den automatiserte verden. Jeg setter pris på å slippe å traske rundt i huset i slåbrok og nattøfler. Et enkelt trykk på "nattaknappen" er behagelig og den kunne vel like gjerne kalles "motivasjonsknappen". Men det må vel innrømmes at dette nå for mitt vedkommende ligger et sted  i grenseland mellom hobby og hverdagsliv.

 

Ja, RPi er en Raspberry Pi. Det er det jeg kjører Homeseer på i dag, men oppgraderingsdilla ....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 timer siden, Einar skrev:

Ja, men er det lurt å assosiere utenom Homeseer?

 

Det kommer an på hva du assosierer. :) jeg har ikke assosiert magnetbrytere og bevegelsessensorer f.eks. Men alle mine dimmere har fått toveisbrytere, der S2 er assosiert med et eller annet lys et annet sted. Da fungerer det veldig bra, selv om HS er nede. :) nå skal det sies at bryterne er mest til pynt etter at jeg fikk automatisert da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Teknologivegringa til fru Komlo kan vera litt frustrerande. Med dessverre er den til dels berettiga og. 

 

Før putta eg ein DVD i speledåsen, så snurra det film. Seinare vart det mykje lydutstyr, mediaspelar og pc i andre enden som fungerte som mediaserver. Laaaangt betre når det fungerte. Men tungvint (for nokon utan interesse) å få i gang ein film, og lang meir som KAN gå galt. 

 

Derfor er eg ute etter så robust løysing som mogleg. Alt må kunna overstyrast manuelt, om det skal vera aktuelt. 

 

Eg kan leva med at lyset i boden ikkje automatisk slår seg på om hub/sentral er ute av drift nokre dagar. Det er derimot uaktuelt å ikkje kunna slå på lyset med veggbrytar. 

 

Sånn sett er eg vel ute etter "standard dum" løysing på alt, men at det kan gå automatisk i tillegg. 

 

Det med enkelt brytar for å slå av alt i ein sone vil verta montert. Det sparar mykje tid og irritasjon. I tillegg ønskjer eg å kutta straumen til utstyr om natta. Her er vel kanskje kabla løysing frå elektrikar enklast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
18 timer siden, Komlo skrev:

Eg er i utgangspunktet skeptisk til at det gamle vraket av ein pc må stå å dura og gå konstant for at ting skal fungera.

Du får forholdsvis billige og strømgjerrige PCer for lite penger nå om dagen. Ikke akkurat kraftpakker men mer enn nok til å kjøre HS3 (eller Domoticz, eller OpenHAB eller Home Assistant, eller hva som helst).

 

18 timer siden, Komlo skrev:

Kanskje komplett pakke med huv er tingen for meg, i alle fall i første omgang.

Det finnes kraftigere hub'er med HS3 enn Zee2 også. F.eks. SEL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Eg får vurdera kva løysing det vert på hub etterkvart. På ein måte freistar det å få nytta den gamle pcen til noko vetig, i tillegg til mediaserver. Men ein ryddig og fin alt-i-eit boks freistar og.

 

Kva er SEL?

 

Korleis finn eg ut om utstyr som eg skal kjøpa inn vil fungera når hub er offline? Eg har forstått at Fibaro dimmarar og brytarar vil fungera, men at eg ikkje kan anta at alt utstyr vil gjera de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, xibriz skrev:

 Er det ikke det Trådfri gjør? Både bevegelsesensor og gateway snakker med pæren? Virker nesten som gateway snakker med pæren via bevegelsesensor. 

Trådfri bevegelsessensor snakker kun med pæren, ikke med Hub. Du kan ikke se i hub'en om bevegelsessensoren er trigget, ja.

 

Du kan gjøre dette med Z-wave også, dvs. via assosiasjon. Men igjen: Da mister man jo så mye av gleden med automasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 minutter siden, xibriz skrev:

Det beste fra begge verdener mener nå jeg. Både lokal og sentral styring :)

Da mangler man plutselig  mulighet til å gi forskjellige nivåer på lyset avhengig av tidspunktet på døgnet. Som sagt: Kunne like greit byttet ut med en dum Elko PIR. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Heilt klart best om hub ikkje er nede. Men det KAN skje. Då vil eg vera bombesikker på at ting fungerer likavel, manuelt. 

 

For t.d. lys i somme rom kan eg leva med enkel rørslestyring. Bod og garasje kan godt ha rørslesensor rett mot lys. Der treng eg ikkje noko meir enn på/av. 

 

I andre rom er det nok kjekkare med utvida moglegheiter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Angående fruer og skepsis, her i huset og skjønte hun ikke helt vitsen med å komme halveis inn i rommet før taklyset slo seg på på kjøkkenet, noen ganger er det med en gang og noen ganger forsinkelse. Samme med toalettet, magnetbryter som skal slå lyset på. Og av etter 30 min(i tilfelle dårlig mage :P) hun mener at hun kan no slå av og på en lysbryter ^^ men ungene gjør ikke alltid det. Så har moderert meg litt på enkelte områder og andre områder får hun bare leve med at ting er 99% (hun har strikketøyet overalt så da skal jeg ha hobbyen min ifred og :P) men poenget med denne lange posten er at i dag ringte hun meg for andre gang denne uken  kl 0630 og lurte på om jeg kunne sjekke at kaffetrakteren var av. Og at hun ikke kunne ha det slik at hun kommer halvveis til jobb og så lurer hun på om trakteren er av. Så nå vil hun ha en timer, og det skal hun pinadø få (via homeseer selvfølgelig ;)) og ska tilogmed få en hstouch oppsett til sin tlf så hun kan til enhver tid sjekke om trakteren er av. 

Så litt hjemmeautomasjons skepsis hos den bedre halvdel kan fort snu 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
9 hours ago, Moskus said:

Trådfri bevegelsessensor snakker kun med pæren, ikke med Hub. Du kan ikke se i hub'en om bevegelsessensoren er trigget, ja.

Veldig dumt om bevegelsessensoren kun snakker med pæra, ja, men sier du at Trådfri bevegelsessensor ikke kan knyttes til en hub? Eller gjelder det bare for Trådfri Hub, mens den kan knyttes til Rasp-/ConBee? TRÅDFRI er listet som kompatibel med kombinasjonen Rasp-/ConBee og JowiHue. Jeg har aldri forsøkt noe Trådfri-greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
42 minutter siden, DiderikFrom skrev:

Veldig dumt om bevegelsessensoren kun snakker med pæra, ja, men sier du at Trådfri bevegelsessensor ikke kan knyttes til en hub? Eller gjelder det bare for Trådfri Hub, mens den kan knyttes til Rasp-/ConBee? TRÅDFRI er listet som kompatibel med kombinasjonen Rasp-/ConBee og JowiHue. Jeg har aldri forsøkt noe Trådfri-greier.

 

Hvis ingen andre har gjort det blir jeg å teste dette i løpet av de nærmeste dagene. Bevegelsesensor/RaspBee.

 

Har satt opp alt men kun inkludert en pære til nå, resten ligger i esken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.