Da har jeg lekt meg litt med en lånt Homey og hesja inn litt brytere og inbyggningsdimmere fra Nexa og noen pærer i fra Ikea.... + litt til
Lagd meg noen enkle flows og lekt meg litt
Lekt meg litt for å se litt på denne Homey-dingsen som kompisen forguder....
Som jeg mistenkte så er det plusser og minuser allerede...
Dette er mao et lite eksperiment enda; men jeg må selvfølgelig ta et valg før jeg legger alt for mye arbeid i det....
Liker IKKE at jeg ikke kan;
Lage et skjult "rom" el i Homey for duppeditter som ikke trenger å vises feks Stue osv eller tilsvarende...
Styre brukertilgang bedre enn det Homey har lagt opp til (les: skreddersy)
Så har jeg nesten fått et lite slag nå som det går opp for meg at dersom en fysisk duppeditt ryker/konker osv så KAN JEG IKKE GJENBRUKE eksiterende logiske objekt til ny duppeditt???
Og må da herje alle steder der den feks lyspera dukker opp i flows osv å gjenopprette et nytt objekt?
Mulig jeg tar makalaust feil på alt dette; men i mitt hode er ingenting mere logisk enn et jeg skulle kunne kjøre en slags "re-paring" til ny eller annen hardware mot samme logiske objekt i en "smarthussentral"....
Har jeg et objekt som heter Lampami med ei Ikeapære så må jeg vel kunne bytte til samme pære eller en annen om så er fra HUE eller whatheføkk uten å lage et nytt objekt?
Er jeg steike teit nå?
--
Så lurer jeg jo fælt på Homeseer v4 da.... virkelig nå som prisen er akseptabel om dagen..... Hva er forståelsen for idiotproblemet mitt i Homeseer verden?
Og om v4 nå har kommet på et like intuitivt nivå som Homey? Men at jeg kanskje likevel kan gjøre nøyaktig som jeg vil?? Anyone?
Spørsmål
BjarneBob
Okai
Da har jeg lekt meg litt med en lånt Homey og hesja inn litt brytere og inbyggningsdimmere fra Nexa og noen pærer i fra Ikea.... + litt til
Lagd meg noen enkle flows og lekt meg litt
Lekt meg litt for å se litt på denne Homey-dingsen som kompisen forguder....
Som jeg mistenkte så er det plusser og minuser allerede...
Dette er mao et lite eksperiment enda; men jeg må selvfølgelig ta et valg før jeg legger alt for mye arbeid i det....
Liker IKKE at jeg ikke kan;
Lage et skjult "rom" el i Homey for duppeditter som ikke trenger å vises feks Stue osv eller tilsvarende...
Styre brukertilgang bedre enn det Homey har lagt opp til (les: skreddersy)
Så har jeg nesten fått et lite slag nå som det går opp for meg at dersom en fysisk duppeditt ryker/konker osv så KAN JEG IKKE GJENBRUKE eksiterende logiske objekt til ny duppeditt???
Og må da herje alle steder der den feks lyspera dukker opp i flows osv å gjenopprette et nytt objekt?
Mulig jeg tar makalaust feil på alt dette; men i mitt hode er ingenting mere logisk enn et jeg skulle kunne kjøre en slags "re-paring" til ny eller annen hardware mot samme logiske objekt i en "smarthussentral"....
Har jeg et objekt som heter Lampami med ei Ikeapære så må jeg vel kunne bytte til samme pære eller en annen om så er fra HUE eller whatheføkk uten å lage et nytt objekt?
Er jeg steike teit nå?
--
Så lurer jeg jo fælt på Homeseer v4 da.... virkelig nå som prisen er akseptabel om dagen..... Hva er forståelsen for idiotproblemet mitt i Homeseer verden?
Og om v4 nå har kommet på et like intuitivt nivå som Homey? Men at jeg kanskje likevel kan gjøre nøyaktig som jeg vil?? Anyone?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
Mest aktive i dette spørsmålet
13
12
6
4
Populære dager
8. jul
11
6. jul
11
5. jan
8
7. jul
7
Mest aktive i dette spørsmålet
BjarneBob 13 innlegg
Moskus 12 innlegg
NilsOF 6 innlegg
ZoRaC 4 innlegg
Populære dager
8. jul 2020
11 innlegg
6. jul 2020
11 innlegg
5. jan 2021
8 innlegg
7. jul 2020
7 innlegg
Populære innlegg
aleks
Hvorfor har du ikke vurdert Home Assistant. Det meste er jo UI nå, og er stabilt til produksjonsbruk, samt trenger ikke bruke masse penger på integrasjoner som er gratis
Moskus
Like dyrt som å teste Home Assistant... 😘
NilsOF
Mener jeg fant infoen og download fra denne tråden: https://community.openhab.org/t/backup-restore-zwave-network-information/33703/36 Lekte litt med det og det fungerer både
Postede bilder
53 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.